И американската марката заведе дело за митата върху електрически автомобили от Китай. Делото срещу Европейската комисия ще се гледа в Европейския съд с обща юрисдикция и може да продължи шест месеца, съобщава Financial Times.
Причината за делото, заведено от Tesla, са митата върху вноса на сглобени в Китай електрически превозни средства, които достигат до 35.3 процента. За американската марка ставката беше намалена до 7.8 на сто, защото при проверките се оказа, че компанията е получила най-малко подкрепа от китайските власти.
Ще припомним, че митата за внос на китайски електрически превозни средства започнаха да се прилагат в Европейския съюз през октомври 2024 година. Размерът на ставката зависи от степента на участие на китайското правителство в дейностите на конкретен автомобилен производител.
Така, Tesla, като получаваща най-малко подкрепа от китайското правителство, плаща 7.8%, а концернът SAIC плаща максималните 35.3%. Освен това повишеното мито се добавя към сегашната ставка от 10 процента. И още нещо. Както вече ви информирахме, Tesla не е единствената компания, която съди ЕС. BMW се присъедини към BYD, Geely и SAIC в дело срещу Европейския съюз.
Според статистиката около една пета от всички електрически превозни средства - около 300 хиляди броя - продадени в Европейския съюз през 2024 година, са произведени в Китай с подкрепа от китайските власти.
Китай оспори митата върху електрическите превозни средства в Европейския съюз чрез Световната търговска организация. Европейските автомобилни производители, включително BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen AG и Volvo, също се противопоставиха на търговската война с Китай.
Редица компании заведоха дела в Европейския съд, включително германската Bayerische Motoren Werke AG, китайските автомобилни производители BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. и SAIC Motor Corp., а сега и американската Tesla.