Renault вдъхва живот на фантазията си за електрически хотхеч със серийната версия на 5 Turbo 3E - див автомобил със задно предаване, който е почит към легендарния Renault 5 Turbo със средно разположен двигател. Това не е просто изложбен експонат, а истински автомобил, който ще се появи по улиците.
Серийният 5 Turbo 3E отразява агресивния външен вид на концепта, като запазва разположението на двете врати, двуместния салон и масивните 20-цолови джанти. Дискретната емблема RS зад В-колоните е една от малкото промени в сравнение с концепцията. Най-голямата промяна спрямо стандартното Renault 5 е, че задвижването отива отзад.
Двата вградени в колелата мотора, всеки от които осигурява мощност от 268 конски сили, се комбинират за системна мощност от 536 к.с. Renault твърди, че въртящият момент е зашеметяващите 4800 нютонметра, но това вероятно е въртящият момент на колелата, а не на двигателите, което е обичайна практика при високопроизводителните електромобили. Действителният въртящ момент на двигателя ще бъде много по-нисък.
Ускорението от 0-100 км/ч отнема около 3 секунди, а максималната скорост е 270 км/ч. Въпреки фокуса върху скоростта, 5 Turbo 3E предлага приличен пробег от 400 км по WLTP, благодарение на батерия с капацитет 70 кВтч.
Теглото е контролирано чрез широкото използване на въглеродни влакна и премахването на задните врати и седалки, което води до собствено тегло от 1450 кг, подобно на това на стандартното Renault 5 с по-малка батерия. Целта на Renault е да свали още повече тегло преди серийното производство. 5 Turbo 3E разполага с 800-волтова архитектура, позволяваща бързо зареждане с мощност 350 kW, което далеч надхвърля възможностите на стандартното Renault 5 от 100 kW. Това означава зареждане от 15 до 80% само за 15 минути.
Интериорът е също толкова интересен с повърхности от Alcantara, предпазна клетка, спортни седалки с шестточкови предпазни колани и вертикален лост на ръчната спирачка в рали стил.
Renault скоро ще отвори възможностите за поръчки, като доставките ще започнат през 2027 г. Производството е ограничено до 1980 бройки, което е знак за годината на пускане на оригиналния 5 Turbo на пазара, и ще се продава в Европа, Близкия изток, Япония и Австралия.