Става дума за новото Cherokee и по-конкретно за неговата деветстепенна автоматична скоростна кутия, производство на ZF. Тази трансмисия имаше проблеми още преди пускането на Cherokee в продажба.
Това доведе до забавяне на пускането в серийно производство на модела и въпреки всичко специалистите от ZF не успяха да отстранят проблемите. Сега Chrysler е принуден да върне в сервизите 100 000 екземпляра от новото Cherokee, но прави това тихомълком и не като сервизна акция.
Проблемите с деветстепенната трансмисия касаят включването на горните две предавки, както и системата за самообучение, която адаптира работата на скоростната кутия към стила на шофиране.
Оказва се, че последната изобщо не работи. Експертите от ZF ще се опитат да решат проблема със срочен ъпдейт на програмното обезпечаване. Обновяването на софтуера обаче едва ли ще реши всички проблеми на деветстепенната автоматична скоростна кутия.