Last news in Fakti

29 Май, 2014 10:33 9 516 15

Деветстепенните трансмисии са ненадеждни

  • jeep-
  • zf-
  • скоростна кутия-
  • трансмисия

 

Става дума за новото Cherokee и по-конкретно за неговата деветстепенна автоматична скоростна кутия, производство на ZF. Тази трансмисия имаше проблеми още преди пускането на Cherokee в продажба.

Това доведе до забавяне на пускането в серийно производство на модела и въпреки всичко специалистите от ZF не успяха да отстранят проблемите. Сега Chrysler е принуден да върне в сервизите 100 000 екземпляра от новото Cherokee, но прави това тихомълком и не като сервизна акция.

Проблемите с деветстепенната трансмисия касаят включването на горните две предавки, както и системата за самообучение, която адаптира работата на скоростната кутия към стила на шофиране.

Оказва се, че последната изобщо не работи. Експертите от ZF ще се опитат да решат проблема със срочен ъпдейт на програмното обезпечаване. Обновяването на софтуера обаче едва ли ще реши всички проблеми на деветстепенната автоматична скоростна кутия.

Според шефа на FIAT-Chrysler Серджо Маркионе това е т.нар. "детска болест" и след шест месеца никой няма да си спомня за нея. На съвсем друго мнение обаче са повечето специалисти в бранша, като някои от тях стигат до крайност и предричат пълен провал на иновационната трансмисия с девет предавки.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    5 16 Отговор
    BMW отново са най-разумните, най-интелигентните и въобще, най-можещите да правят коли.

    Коментиран от #2

  • 2 stenly

    10 7 Отговор

    До коментар #1 от "Славчо Димитров":

    ...и какво общо има твоето мнение със статията...

    Коментиран от #4

  • 3 Симеон Тасев

    1 10 Отговор
  • 4 Славчо Димитров

    9 7 Отговор

    До коментар #2 от "stenly":

    Към тази статия има прикачена друга, прочети и ще видиш. Искам да кажа, че тъпаците от Fiat се надпреварват с броя на предавките, а от BMW са разбрали отдавна, че повече от осем скорости са ненужни на този етап от развитието на автомобилите.

    Коментиран от #7

  • 5 Монго

    7 4 Отговор
    В България има "патрони", които не могат да броят и до 9, как ще се оправят с тези скоростни кутии...,голям майтап.
  • 6 Mercedes-Benz

    1 5 Отговор
    ZF винаги са правели боклуци, не случайно още през 60-те години, Мерцедес спира поръчките към тях, заради дефекти и оттогава досега сами си правят автоматиците.
  • 7 Кольо Фильов

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Славчо Димитров":

    Кво ти пука? Карай си Опел Астрата и не ги взимай нещата толкова навътре
  • 8 ярослав станчев

    4 4 Отговор
    Нормално.То на снимката с разреза се вижда.Повече прилича на чарк,свален от совалката Чалънджър,отколкото на скоростна кутия.Вътре има 1000 части,много ясно,че все някой ще даде фира при по-голям зор.
    Колко гориво ще спести тоя 2 тона кораб с 9 скорости? 500 грама на 100 км. я има я няма.А даже и да икономиса нещо,дали ще стигне спестеното,само за надника на хакера,който ще поправя скоростната кутия? Едва ли.

    Коментиран от #9

  • 9 Киро Стоев

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "ярослав станчев":

    Какви части те гонят професоре, не четеш ли проблема е СОФТУЕРА. Не се адаптира към стила на шофиране. Ще го препрограмират и готово

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 10 Монго

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "Киро Стоев":

    Станчев е прав, за справка и размисли-темата за отказа на БМВ от...амнайсет степенните кутии /не ме хулите, не карам БМВ/
  • 11 Монго

    5 4 Отговор

    До коментар #9 от "Киро Стоев":

    Станчев е прав, за справка и размисли-темата за отказа на БМВ от...амнайсет степенните кутии /не ме хулите, не карам БМВ/
  • 12 ярослав станчев

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "Киро Стоев":

    Абе уж прочетох статията,ама може и да съм проспал нещо.А ти като чете да беше видял ей туй,преди да пишеш
    :Обновяването на софтуера обаче едва ли ще реши всички проблеми на деветстепенната автоматична скоростна кутия.

    Коментиран от #13

  • 13 Киро Стоев

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "ярослав станчев":

    Ти мани тука какво ти пишат. Гледай по света какво се случва.

    http://www.tundraheadquarters.com/blog/zf-transmission-toyota-next/

    Щом и Тойота ще слагат ZF смятай. Chrysler, Audi, BMW, Jaguar и Land Rover използват 8-ZF а девятката е супер иновативна и Chrysler и Land Rover са първите в света която я слагат.

    Вместо да се впрягаш като стара бабичка по някакви статии, по добре следи с интерес и се радвай на развитието на новите технологии приятелю



  • 14 ярослав станчев

    3 2 Отговор
    Аха,следя,с интерес,как.А ако знаеш пък сервизите с какво нетърпение чакат тия новите технологии.
    Като мина покрай някой сервиз и гледам вътре пълно със супер иновативни талиги,с алуминиеви мотори и ходови части,с пластмасови купета и бъгнати компютри,с незнайно колко степенни скоростни кутии.И всичките тези купища тенекиени и платмасови иновации чакат за безбожно скъпи ремонти.А отпред колко чакат ред,да знаеш.Само забележи,като минаваш.
    Как се продават според теб по 70-80 милиона нови коли всяка година? С иновации разбира се.Колкото по-модерно и изчанчено,толкова по-скъпо и трошливо.Рай за сервизите.
    Ама нека да има иновации,как се хранят иначе 1,5 милиарда китайци?
  • 15 car-critic

    2 1 Отговор
    Тук, като гледам хората който пишат коментари, разбирате доста повече от хората който правят коли... що не си направите една фирма за коли да докарате до фалит аматьори като Audi, BMW, Mercedes, ZF, Range rover, VW group и така нататък... и без това като гледам сте се събрали само независими експерти.