В немските каталози Alpina фигурира като самостоятелна марка. Въпреки това автомобилите на компанията винаги са били базирани на серийни BMW-та, които инженерите от Бухлое модифицират в характерния си стил.
В средата на 90-те години Alpina разработва "тройка" с осемцилиндров двигател от 4.0-литровата версия на 5er E34 за клиенти в Япония. Този крайно рядък автомобил е произведен в едва 5 или 6 бройки, една от които по незнайни пътища се озовава в Канада и в момента се продава.
Моторът на Alpina B8 е форсиран до 313 к.с. и е съчетан с шестстепенна механична трансмисия. Както и при останалите возила на компанията, външните модификации са дозирани много внимателно, но познавачите ги забелязват от километри.
Продаваният в Канада екземпляр се намира в цветущо здраве. Навъртял е едва 63 000 км и се предлага за $26 800 (около 19 700 евро).
Макар и невероятно рядка, "японската" B-осмица не е единственото E36 с осемцилиндров двигател, което Alpina произвежда. Европейската версия на модела има още по-впечатляващи характеристики.
Нейният мотор от E34 540i е "раздут" до 4.6 литра и развива 333 к.с. (470 Нм). Седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.6 секунди, кабриолетът - за 5.8, а комбито Touring - за 5.7. Максималната скорост на тунингованата E36-ица надхвърля 280 км/ч.