Отидете към основна версия

21 380 22

И двигател на годината е...

  • двигател на годината-
  • награда-
  • конкурс

Жури от 82-ма автомобилни журналисти от 34 страни определи победителите в конкурса "Международен двигател на годината" (International Engine of the Year). Надпреварата се организира от UKIP Media & Events Automotive Magazines от 1999-а и се присъжда за "лични впечатления от шофирането и технически параметри като икономичност, шум, рафинираност на работата, мощност и управляемост".

Абсолютен победител за 2014 г. е 1.0-литровият двигател EcoBoost на Ford. Агрегатът се монтира на моделите Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Grand C-Max, EcoSport и Tourneo Connect и печели приза за трета поредна година.



Трицилиндровият EcoBoost е събрал 351 точки, с които изпреварва 4.5-литровия V8 на Ferrari (281 т.), класиран на второ място, и 1.4-литровия TSI на Volkswagen, който се подрежда трети.

EcoBoost печели наградата и в най-ниския клас по кубатура (до 1.0 литър). Двигател на годината с обем от 1.0 до 1.4 литра е TSI на VW, а победител в категорията от 1.4 до 1.8 литра е 1.6-литровият турбомотор на BMW и Peugeot/Citroen.

Наградата при по-големите двигатели с обем 1.8-2.0 литра се присъжда на Mercedes AMG, а за най-добър мотор с кубатура между 2.0 и 2.5 литра е определен агрегатът с мощност 310 к.с. на Audi.

BMW триумфира при двигателите с обем от 2.5 до 3.0 литра с новия си битурбомотор, а 3.8-литровия агрегат на McLaren малко озадачаващо печели в категорията от 3.0 до 3.5 литра. За най-добър сред големите момчета с обем над 4.0 литра е определен V-осмакът на Ferrari, на който журито присъжда първо място и сред спортните двигатели.

В "зелената" категория логично печели електромоторът на Tesla, а 2.0-литровият агрегат на Mercedes AMG е "Най-добрият нов двигател на 2014 година".

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини