Пазаруването през интернет има своите безспорни предимства в забързаното ни ежедневие и при изобилието от стоки, които се предлагат на съвременния пазар. За много кратък период от време можем да сравним стотици оферти и да изберем най-изгодната за нас. Има, обаче, някои моменти, на които трябва да обърнем внимание, за да не се окажем в клопката на некоректни търговци.
Преди всичко е важно да знаем името на онлайн търговеца и по възможност как стои то в публичното пространство. Непременно трябва да проверим дали той е посочил свой стационарен телефон и пощенски адрес. Липсата им би ни възпрепятствала да влезем във връзка с него, което автоматично означава, че бихме загубили даденото ни от Закона за защита на потребителите право евентуално да върнем стоката в 14-дневен срок или да предявим рекламация в случай че се окаже дефектна.
Полезно е преди да вземем решение да пазаруваме от даден онлайн търговец да потърсим коментарите и мненията на предишни негови клиенти относно поведението му при заявено желание за връщане на закупена стока в 14-дневния срок или при предявяване на рекламация поради установен дефект на закупената стока в хода на експлоатацията й.
При всички положения потребителите трябва да знаят, че техните права са по-добре защитени, когато пазаруват от онлайн магазини на търговци от Европейския съюз, тъй като законодателството е уеднаквено във всички страни членки и съществува изградена и работеща мрежа за връзка между контролните органи от различните държави.
Важно при онлайн пазаруването:
Търсете информация за връзка с търговеца – име, адрес, телефон.
Осведомете се за съществените характеристики на стоките, които възнамерявате да закупите от онлайн магазина – страна на произход, производител/вносител, материали, от които е изработена, евентуални противопоказания и пр.
Вижте условията на търговеца за връщане или замяна на стоката с друга.
Ако пазарувате дрехи, непременно погледнете таблицата с размерите, за да изберете правилния.