Отидете към основна версия

1 434 0

Потребителите настойчиво да търсят информация за продуктите и от консултантите

  • потребителите-
  • информация-
  • продуктите-
  • консултантите

Това заяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП)

„Тъй като невинаги от етикета на съответната стока става ясно всичко, въпреки че би трябвало, хората настойчиво да търсят информация и от консултанти, които би следвало да има на тяхно разположение при всеки търговец.” – такъв съвет отправи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в Новините на Нова ТВ.

Поводът бе разпространената от КЗП в началото на тази седмица информация, че на българския пазар се предлагат рециклирани телекомуникационни устройства, а потребителите не биват уведомявани за това обстоятелство по ясен и разбираем начин. Залепените от производителите стикери върху опаковките на продуктите с надпис „RFB” и “PRE-OWNED” и добавените от българските търговци етикети с надпис на кирилица „РЕФЪРБИШ” не са достатъчни за една част от потребителите да се ориентират, че става дума не за нови, а за обновени устройства. 

Продуктите попадат в категориите „REFURBISHED” и “PRE-OWNED”, когато са били върнати на търговеца от предишен купувач по някаква причина и след това са им били възстановени оригиналните параметри, работно състояние или визия, като са инспектирани и тествани от квалифицирани техници. Те не са нови и обикновено са пускани на по-ниска цена от нормалната като ремаркетирани или „ обновени”. Тези продукти често преминават през по-интензивни тестове спрямо нов продукт с цел да се предотврати връщането отново и поради това са добили популярност. За да бъдат защитени икономическите интереси на потребителите, обаче, те следва да бъдат ясно и разбираемо информирани относно обстоятелството, че им се предлага рециклиран продукт.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини