Eвропейското първенство по футбол е значимо спортно събитие, но и огромна машина за пари: от него печелят както официалните му партньори и спонсори, така и по-малки фирми. Дори кварталните кръчми очакват "златен период", коментира „Дойч евеле”.
За "Аdidas", най-големия европейски концерн за спортни артикули, Европейското първенство по футбол е събитие с централно значение. Фирмата от германския град Херцогенаурах предоставя екипировката на общо девет отбора, сред които са световните шампиони от Германия и европейските шампиони от Испания. Шест национални отбора пък са избрали екипите на "Nike" - американския конкурент на "Adidas". А пет други отбора са предпочели "Puma". Останалите четири отбора на тазгодишното Европейско първенство имат за партньори по-малки фирми като "Umbro", "Мacron" или "Juma".