Отидете към основна версия

2 397 9

Китайци искат да платят дълга на БДЖ

  • бдж-
  • дълг-
  • локомотив-
  • влак

Една от най-големите фирми за производство на железопътна техника иска да строи завод за локомотиви в България

Една от най-големите фирми за производство на железопътна техника – китайската CRRC ще инвестира у нас 300-400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони. Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.

Това съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев пред журналисти в Черепиш. Той, заедно с министър-председателя Огнян Герджиков, министри от кабинета и ръководители на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак.

Инвеститорът CRRC e най-голямата фирма за производство на железопътна техника с оборот от около 45 млрд. долара на година. Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови мощности за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи министър Алексиев.

Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури една дългосрочна наличност на подвижния състав за период от 15-20 години. Алексиев каза, че китайците са склонни, като схема подобна на лизинг, първоначално да финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години например.

Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ в размер на 260 млн.лв. към облигационерите. Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн.лв., като може да се завиши до 600 млн.лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.

По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират една такава инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини