Отидете към основна версия

1 314 0

Важно е какво можеш, а не кого познаваш

  • великобритания-
  • клег-
  • стратегия

Около сто компании, сред които супермаркети, банки, юридически фирми и енергийни доставчици, ще се включат в стратегията за социална мобилност, предложена от британския вицепремиер Ник Клег. Те се ангажират да отворят нови възможности за професионален стаж с цел да сложат край на широко разпространената порочна практика „Не е важно какво можеш, а кого познаваш“.

В кампанията ще участват някои от най-популярните и преуспели компании като Barclays, HSBC, Santander, Asda, Tesco, Sainsbury's, Marks & Spencer and Morrisons, Coca-Cola, Nestlé, Allen & Overy, BP, Shell. В тях работят повече от два милиона британци.

С участието си в програмата на Клег, компаниите поемат следните ангажименти:

* да работят в тясно сътрудничество с учебните заведения, като изпращат свои служители на редовни посещения там, за да окуражават професионалните амбиции на учащите се.

* да промотират офертите за стаж на територията на учебните заведения, вместо да чакат информацията да достигне до младите по други, неофициални канали.

* да осигуряват финансова подкрепа на социално слабите студенти, заявили участие в инициативата.

* да използват формуляри за кандидатстване, в които да се избегне всякаква форма на дискриминация спрямо кандидатите.

„Това е важна стъпка към утвърждаването на едно по-справедливо и отворено общество, в което не е от значение кого познаваш, а с какви действителни знания разполагаш. Съгласието на големите компании да ни сътрудничат, поставя началото на нова тенденция във фирмената политика, според която професионалните умения надделяват над личните връзки и привилегии”, казва Клег.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини