Като общност от бизнес лидери в различни сфери, ние в BNI сме вдъхновени от духа и силата на идеята Givers Gain®. През повечето време мислим за това, как да даваме препоръки или да отправяме благодарности. Препоръките и благодарностите са в същността на това да дадете от себе си, защото по този начин предоставяте на някого палитра от възможности.
В България BNI официално открива своето първо дружество на 1 декември 2015. До днес организацията членуват над 200 предприемачи и представители на различни бизнес области. За този период те са генерирали по между си бизнес за над 10 млн. лв. от препоръки.
Givers Gain® е идея, която се преживява и се разпространява по смислен начин. Когато идеята „Дай, за да получиш“ се превърне в реалност, ние всички се мотивираме да работим по-усилено от всякога, за да дадем повече на другите, да бъдем полезни. Това е същността на Givers Gain® - океан от енергия, който те зарежда всеки път. А с акта на даване, животът ни става по-богат и по-смислен.
Всеки бизнес лидер обаче се грижи за много неща, но най-вече за хората, с които работи – служителите, клиентите и доставчиците си. По същия начин се грижим и за нашите деца, съпрузи и родители. Постоянно се опитваме да допринесем на нашите познати и приятели. Как можем да дадем повече, когато изглежда, че имаме по-малко време от всякога? Ето един начин: окуражавайте!
Кога за последен път се обадихте на приятел или колега, просто за да му кажете, че върши чудесна работа? Сигурен съм, че в заетостта си повечето от нас не го правят почти никога. И аз не съм сигурен защо - не отнема много време, не струва нищо, а отблагодаряването и окуражаването на някой друг всъщност ни носи вътрешно удовлетворение. По аналогичен начин знам колко много значи за мен, когато някой ми се обади или ми изпрати съобщение с положителна и мотивационна обратна връзка.
Когато е отправено по правилния начин, окуражаването е мощно средство и може да промени нечия нагласа, мислене или дори начин на живот. То може да премахне съмнението и да даде възможност на някого да бъде най-добрата версия на себе си – да разкрие пълния си потенциал. Този процес е наистина красив. Колко пъти сте били на кръстопът, когато само малко положително “побутване“ от близък човек или доверен партньор ви е помогнало да се придвижите напред?
Предлагам ви 5 идеи, които трябва да се вземат под внимание, когато окуражавате някого:
Превърнете окуражаването в навик
Мислили ли сте да насърчавате поне един човек всеки ден в продължение на месец? Тогава може да превърнете окуражаването в навик, който да продължи цял живот.
Окуражаването може да изгради мост
Докато насърчаването на близки роднини и приятели да е по-често срещано явление, не пропускайте да предоставите мотивационна подкрепа на някого, който може и да не познавате толкова добре. Това може да бъде чудесна възможност за изграждане на ново приятелство.
„Конкретността е страхотна“
Тази популярна поговорка в BNI се отнася и за окуражаването. Колкото по-конкретни можете да бъдете, толкова по-въздействащо и запомнящо се ще бъде и вдъхновението, което произтича от вашите думи.
Започнете от сърцето
Когато поощрявате, започнете с начина, по който усилията на някого са ви накарали да се почувствате (например: шастливи, уверени, мотивирани), вместо буквалния резултат от усилията им (крайна цел, продажба, сделка и т.н.). Емоционалната връзка от споделянето на начина, по който усилията сами по себе си са ви накарали да се чувствате, ще бъде далеч по-трайна и въздействаща.
Времето е всичко
Когато някой преминава през труден период - личен или професионален, това е времето, когато той е най-отворен и откровен, времето, когато може да оцени сърдечно окуражаването от наша страна.
Като глобална общност от бизнес лидери, в BNI имаме огромна възможност да използваме нашите колективни умения, опит, идеи и ресурси, за да изградим неизмеримо добро на глобално ниво. Защо да не започнем, като предоставим нещо, което е едновременно просто и мощно - окуражаването. Когато се случи по подходящ начин, насърчаването може да промени живота на хората около нас към по-добър. Защо да не започнем още днес?
Автор: Греъм Ваймилър, изпълнителен директор BNI