В зависимост от категорията алкохолни напитки загубите от директни продажби в бранша са между 20% и 45%. При някои марки те достигат дори 60%. „Част от алкохолния пазар е съставен от вносни алкохолни продукти, а затворените граници дават своето отражение. Освен това много контейнери останаха в Китай от януари заради епидемията там”, казва Ралица Скорчева от Асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки, цитирана от телевизия Bloomberg. Тя подчерта, че логистичните трудности не са за подценяване.
Загубите не могат да бъдат компенсирани от продажбите в магазините. „Хората са в друго настроение и в магазина гледат да си купят основните продукти. Купуват и алкохолни напитки, но по никакъв начин тези обеми не компенсират загубите от затворените заведения", каза Скорчева.