Отидете към основна версия

3 699 2

Насоки за провеждане на събития

  • иец-
  • изложения-
  • провеждане-
  • събития

С писмо до Министерски съвет, Българско конгресно бюро предлага препоръки и насоки за отваряне на сектор „Събитийна индустрия и провеждане на организирани събития“

В световен мащаб събитийната и изложбена индустрия е сред отраслите, най-силно засегнати от разпространението на COVID-19. С налагането на мерки за спазване на социална изолация, като превенция за разпространение на заразата, сектор „Събития“ практически спря да функционира на 100%. Поради особеностите на индустрията за планиране и провеждане на събития както и съобразено с годишния събитиен календар, бизнес мероприятията ще имат труден ход на възстановяване. Голяма част от планираните за 2020г. прояви вече са изместени за 2021г., което прави задачата ни да положим максимално усилия за запазване на събитията през 2020г. още по-отговорна – при спазване на всички необходимите мерки и изисквания за здравното министерство.

Индустрията за бизнес-събития функционира при контролиран набор от принципи, благодарение на които можем да проследим всеки посетител, делегат, лектор и изложител и да наблюдаваме и въвеждаме набор от мерки, които да гарантират, че тези събития са съобразени с правителствените мерки за осигуряване на строга хигиена и физическа дистанция. Всички мерки, изброени в тази рамка, са насочени към организиране на събития в контролирана и безопасна среда и имат характер на указания за функциониране на местата за провеждането им. Те трябва да бъдат разгледани, адаптирани и приложени от заинтересованите страни в индустрията, като ще бъдат актуализирани с примери за най-добри практики в конкретни области и спрямо развитието и разпространението на COVID-19 в страната.

Препоръките обхващат комплексни действия, съобразени с ограничаване на броя на контактите между отделните участници на територията на събитието както и процедури, които трябва да се спазват, когато участник се съмнява за коронавирусна инфекция. Препоръките в прилежащите приложения са базирани на официално разпространените през изминалата седмица международни препоръки от UFI (Световната Асоциация на изложбените центрове и организатори на изложения)* и R.I.F.E.L. (Research Institute for Exhibition and Live-Communication)**, обединяващи експертното мнение на технически ръководители по провеждането на мероприятия, специалисти за изграждане на сцени и изложбени зали, експерти по сигурността, гастрономията, логистиката, наемодатели на помещения и зали, агенции за провеждане на мероприятия, агенции за провеждане на културни събития и др. Препоръките са одобрени и подкрепени и от следните институции и организации: DPVT, FAMAB, ILEA, ISDV, IHK Hessen, THM Mittelhessen, TU Chemnitz, visitBerlin und VPLT.

Научно-медицинската консултация в доклада на R.I.F.E.L. е осъществена с участието на Проф. д-р Клаус-Петер Хунфелд, MPH (магистър по публично здраве, специалист в областите лабораторна медицина, микробиология, вирусология и инфекциозни заболявания, хигиена на здравните заведения, практикуващ във Франкфурт), Д-р Франк-Алберт Питтен (специалист по хигиена и околна среда от Института по хигиена на болничните заведения и контрол над инфекциозните заболявания Гийсен) и Проф. д-р Валтер Попп (специалист по вътрешни болести, трудова медицина, хигиена, медицински одит).

За създаването на международната рамка за отваряне на изложбените центрове и B2B търговски събития, UFI си сътрудничи както с експерти от международните асоциации АЕО, AEV, AFIDA, AUMA, EEIA, ESSA, IELA, IFES, SISO и TCEB, така и с представители на висшия мениджмънт на конгресни центрове в Европа, Азия и ОАЕ.

Събитийната индустрия е ключова при създаването на нови бизнес отношения и възможности. Бизнес събитията са платформата за срещи за цели индустрии – на регионално, национално и международно ниво. Участниците в търговските събития са фокусирани върху създаване на бизнес, обмен на информация и споделяне/трансфер на знания. Ето защо, събитията са жизнено важни и изключително необходими за бързото възстановяване на всички икономически отрасли в страната след COVID-19 – особено за малки и средни предприятия, които представляват основна част на всяка икономика и за които изложенията и събитията са основни канали за бизнес комуникация и дистрибуция.

Браншът, фокусиран върху провеждането на събития, е напълно наясно с отговорностите, които носи към посетителите, клиентите и партньорите си. Сигурността на всички тях и защитата на служителите заема централна роля при планирането и провеждането на събития. В този смисъл, настоящата препоръка цели осигуряването, изпълнението и съблюдаването на наложени от правителството разпореждания и мерки, като ги надгражда в частност за провеждането на мероприятия.

С това писмо, изразяваме своята отговорност като индустрия пред икономиката и обществото, с предоставяне на препоръчителни рамкови мерки и готовност да отворим врати възможно най-скоро, постигайки правилен и сигурен баланс между общественото здравеопазване по време на COVID-19 и икономическата устойчивост на страната.

От името на работна група експерти от Българско конгресно бюро – БКБ, Асоциация на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) и Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) апелираме за предприемане на спешни мерки в най-кратки срокове, както и насрочване на среща за разискване на отправените в Приложение 1 и 2 на настоящото писмо предложения, препоръки и мерки, с цел създаване на работна група с представители на ресорните министерства и браншовите организации, имащи отношение към дейностите в събитийната индустрия.

Поради предстоящия за бранша „слаб сезон“, мнозинството от представителите в него нямаха възможност да се възползват от предложените от правителството мерки за финансово подпомагане. В случай на забавена реакция рискуваме допълнителни затруднения, които биха довели до масово обявяване в несъстоятелност на фирмите-представители и до нови големи принудителни съкращения на техни служители.

Предложените мерки ще откриете ТУК.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини