Службата за контрол на чуждестранните инвестиции (OFAC) на Министерството на финансите на САЩ на 14 ноември издаде специален лиценз, свързан с руската авиация. Документът за сигурност на въздухоплаването разрешава „всички операции, които обикновено възникват и са необходими за доставка, износ или реекспорт на стоки, технологии или услуги“.
Лицензът за самолети, произведени в Америка (т.е. основно Boeing) обхваща самолети, регистрирани в юрисдикция извън Русия (т.е. Бермудските острови или Ирландия), както и „стоки, технологии или услуги, които се доставят, изнасят или реекспортират и са предназначени за използване на въздухоплавателни средства, експлоатирани изключително за целите на гражданската авиация.“
В същото време плащането по тези транзакции не може да минава през кореспондентските сметки на някои чуждестранни финансови институции, както и през Руската централна банка, Фонда за национално богатство и Министерството на финансите.
В отделен списък са посочени местни предприятия, които не отговарят на условията за участие в тази програма. Това са главно производители на руски самолети: United Aircraft Corporation и Irkut Corporation и свързани компании, Ilyushin Finance Co. и "Авиационен комплекс Илюшин", ПАО "Туполев“ и други.
След началото на войната в Украйна и налагането на западни санкции срещу Русия, авиационните власти на Бермудските острови, където са регистрирани 745 самолета, експлоатирани от руски компании, спряха техните сертификати за летателна годност.