Авиационният сектор, наред с туризма, бяха сред най-силно засегнатите сфери на дейност по време и след края на пандемията от коронавирус. Много авиопревозвачи и хотелиери фалираха, а тези които оцеляха, все още трудно се възстановяват от кризата.
В сферата на авиационния транспорт редица национални авиокомпании сведоха до минимум разходите си, съкратиха персонала си и поне още няколко години ще изплащат заеми, които са взели с цел оцеляване по време на пандемията. Малцина са тези, които към днешна дата вече са изчистили всички негативи от коронавируса. Сред тях е Turkish Airlines. Плановете на авиокомпанията са през идващата 2023 г. да назначи 1200 пилота и 2600 стюарда и стюардеси.
„Πpeз 2003 г. бpoят нa ĸaбинния eĸипaж бeшe 1579. Тoй нарасна 8 пъти, зa дa дocтигнe 12 841 пpeз 2022 г. Πpeз 2003 г. в ĸoмпaниятa paбoтexa 651 пилoти, пpeз 2022 г. тexният бpoй ce пoĸaчи дo 5793", казва Билaл Eĸcи, гeнepaлeн мeниджъp нa aвиoпpeвoзвaчa. През 2003 г. авиокомпанията е разполага с флотилия от 65 самолета, което тогава я е нареждало на 35-то място в света по брой самолети, а днес тя е успяла да се издигне до девета позиция. През въпросната година Turkish Airlines е летяла до 52 държави, а днес от новото истанбулско летище тя предлага полети 342 града в 129 държави по цял свят.
Доказателство за това, че кризата вече е зад гърба на турския авиопревозвач, е че за първите девет месеца на текущата година отчита 37% ръст в общите си приходи, спрямо същия период на предпандемичната 2019 г. Към днешна дата те възлизат на 13.65 млрд. USD. Нетната оперативна печалба отчита ръст от 369%, до 2.1 млрд. USD. Нетните приходи са нараснали с 398%, до 2.52 млрд. USD за периода януари-септември на текущата година.