Отидете към основна версия

23 213 19

BG all inclusive - новата измама по морето

  • измама

На когото не му изнася, да си плаща синя зона. Тук няма нищо безплатно

Побългарен All inclusive е новата измама, която много родни хотелиери умело прилагат по морето този сезон. Схемата включва скрити такси, сред които кабелна, паркинг, шезлонг, смяна на чаршафи, че дори и минерална вода, които не са обявени в рекламите и пакетите, закупени от туристите, показа проверка на в. „Монитор”. Заради множеството сигнали на недоволни клиенти от юни до сега от Комисията за защита на потребителите са направили над 600 проверки само във Варна и близките курорти и са констатирали десетки нарушения. Санкциите, които ги грозят, са между 500 и 10 хил. лева.

Подобно е положението и по Южното Черноморие. Обява за скъп хотел в Слънчев бряг например казва ­ „Срещу 300 лева за пет нощувки получавате пълен пансион – закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря плюс безплатни алкохолни напитки”. В рекламата е посочено още, че комплексът предлага луксозен басейн и паркинг.

Оказва се обаче, че цената от 300 лева е била за месеците преди юни. Сега била скочила с още 200 лева, но от хотела пропуснали да посочат това в обявата.

Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е умишлено заблуждаващите реклами, които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални.

Плюс това рекламираният луксозен басейн се оказва отдаден под наем и ако посетителите искат да го ползват, трябва да платят 5 лева такса или да консумират нещо от открития бар. Безплатният паркинг също е мираж – цената за място на полянката до хотела ти струва 10 лева на ден. В тях е включено и неудобството да си постоянно на линия, за да можеш да я преместиш, ако се наложи друг клиент да излиза.

„На когото не му изнася, да си плаща синя зона. Тук няма нищо безплатно. Ние също сме си платили, за да не ни закачат и за да можете да спирате на поляната пред хотела”, е единственото обяснение на управителката на хотела.

Храната, включена в цената на повечето хотели, които предлагат All inclusive, също е под всякаква критика. Промотираното като „богато и разнообразно меню” се оказва сервирането на пилешки крилца ежедневно. Единственото разнообразие е, когато те са покрити с кашкавал, за да се прикрие миризмата на старо.

„В хотелите често констатираме нарушения, свързани с необявени цени на нощувките и на други предлагани услуги чрез ценоразпис, който трябва да е поставен на видно за потребителите място”, обясниха пред „Монитор” от Комисията за защита на потребителите.

Туристи се оплакали, че в някои от хотелите по Южното Черноморие им се налагало да си плащат минералната вода в ресторанта, при положение че ползвали пакет All inclusive. Чаша от живителната течност се калкулирала за левче. Безплатна била само чешмяната.

В друг реномиран хотел в центъра на Слънчев бряг пък те сюрпризират с такса сервиз, или иначе казано те дерат по 10 лева на ден за смяната на чаршафите и кърпите.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини