С появата на глобализацията се даде възможност на бизнеса да разшири своя обхват, но пък от своя страна това не би било възможно без присъствие в интернет. Уеб сайтовете позволяват на потенциалните клиенти да се запознаят с фирмите и предлаганите от тях услуги и продукти.
Разбира се, не само бизнесът има нужда от интернет присъствие. Почти задължително е и професионалните творци като певци, танцьори, а също така и писатели и художници също да имат своето място в глобалната мрежа.
Най-добрият начин за постигане на това е собственият уеб сайт. Той трябва да бъде визуално издържан, да е лесен за използване и да предлага полезно съдържание. Всъщност, можем да кажем, че уеб сайтовете в днешно време са толкова важни за бизнеса, колкото и офисите на фирмите. Ако се направи един по-дълбок анализ на сайтовете на корпорациите, много ясно се вижда, че тяхното цветово оформление отговаря напълно на цветовете на фирменото лого. Да се направи един сайт и неговия уеб дизайн е нужно да се познава фирмената култура, което пък от своя страна е предпоставка за повишаване на престижа на самата компания, не само в интернет, а и в реалния свят.
Има няколко начина за създаването на уеб сайт. Единият е чрез използване на шаблоните в интернет и внасяне на ръчни настройки, вторият е сами да направите програмирането, като тук трябва да имате достатъчно познания за програмните езици и уеб дизайна, а третият е професионалната помощ. Поставянето на задачата на фирма за уеб дизайн е най-препоръчителният от трите, тъй като това ще ви гарантира, че вашият сайт ще изглежда много по-сериозен и авторитета ви ще се покачи.
Професионален уеб сайт дизайн
Тук говорим за създаването на уеб сайт от нулата. Една фирма занимаваща се с уеб дизайн трябва да съчетава всичко „под един покрив“, от самата идея до оптимизирането на сайта според изискванията на търсещите машини. За целта са нужни програмист, графичен дизайнер и екип за SEO оптимизация. Благодарение на тяхната помощ, вие ще имате възможността да получите най-добрата уеб идентичност за вашия бизнес.
Професионалните уеб дизайн студия имат една единствена задача – да изработят това, от което имат нужда клиентите им. Разбира се, всичко това се прави за възможно най-кратки срокове, с най-високо качество на готовия продукт. Всичко това се прави в тесен контакт с поръчителя на сайта, който непрекъснато следи етапите и на всяка стъпка поставя своите изисквания, с които специалистите от уеб дизайн студиото се съобразяват, дават своето компетентно мнение, а също и препоръки, за да се стигне до максимално добри резултати. Понякога клиентите нямат толкова дълбок поглед върху уеб сайтовете и върху това как те работят. Това обаче не може да се каже за професионалистите, изпод чиито ръце са излезли много фирмени и лични интернет страници. Тяхната задача е освен да направят това, което клиента иска от тях, но и да помогнат със съвети, за да може крайния резултат да зарадва както собствениците на новият уеб сайт, така и самата фирма, която го е изработила.
Въпреки това, всичко това е приложимо само когато сте избрали фирма за уеб дизайн, която има опит в този бранш. Ето няколко професионални насоки и основни съвети от уеб дизайн студио Web Fusion, които трябва да знаете:
Обърнете внимание на съдържанието
Полезността на сайта се определя от това, какво съдържание ще предложи и с какво ще допълни знанията на клиента. Много от неопитните уеб дизайнери не разчитат на този факт, с което интернет сайтовете бавно, но сигурно се превръщат в галерия от снимки, с което не се обогатяват знанията на потребителите. Професионалните уеб дизайнери с опит знаят това и се стремят да заложат на качествени текстове, даващи достатъчно количество информация, а снимките и клиповете служат само за по-добро представяне на тази информация. Именно затова трябва да внимават и клиентите, които си поръчват изработка на уеб сайт, тъй като текстовете не трябва да са като един вид описание на снимките, а точно обратно.
Не трябва да се прекалява с използването на Flash приложения
Много от неопитните уеб дизайнери залагат прекалено много на Flash, с което основно целят да изумят неразбиращите клиенти и да оставят у тях впечатлението, че са най-добрите. Не, не ме разбирайте погрешно, Flash не е лоша дума, просто трябва да се използва правилно и там където се налага наистина да бъде използван. Прекаляването просто прави сайта много тежък за браузърите, което от своя страна води до бавно зареждане и бърза загуба на интереса на потребителите. Това е точно обратното на резултата, който се очаква от вас като собственици на уеб сайт. Натоварените сайтове могат да зареждат от 1 минута до цели 10, а вниманието и очакваната скорост за отваряне у един потребител трае в рамките на секунди.
Освен това, използването на Flash в големи мащаби пречи на работата на SEO отдела, тъй като той разчита основно на съдържанието на уеб сайтовете. Все пак търсещите роботи не могат да четат Flash приложенията и всеки такъв файл не бива отчитан, за разлика от текстовете.
Оптимизация на уеб сайта, за да бъде той намиран от роботите на търсачките
Това е най-трудоемката и продължителна част от създаването и поддържането на един сайт. SEO отделът трябва да притежава солидни познания за оптимизацията и постоянно да следи новостите в развитието на търсачките. Задължително е всяка уважаваща себе си фирма за уеб дизайн да разполага с такъв отдел. Тук не говорим за 1 човек, тъй като оптимизацията е много трудоемък процес, чието начало е с пускането на самия сайт в интернет, но няма краен срок. За много от собствениците на нови сайтове, оптимизирането звучи като нещо несериозно и просто решават да си спестят този „излишен“ според тях лукс. Какво се случва на практика? Сайтът е перфектно изработен във всяко едно отношение, но... няма посещения. Защо е така? Отговорът е много прост, просто потребителите не го виждат, тъй като е на много задна позиция в търсачките, а обикновено никой от посетителите на интернет не гледат в резултатите, които са след 2-3 страница. Ето защо, с преимущество са сайтовете, които са на първите страници, а за да се позиционират там, те трябва да са оптимизирани, за да могат търсещите роботи да ги видят, харесат и предоставят на вниманието на потребителите. След като това е вече факт, посещенията рязко се увеличават и уеб сайта започва да възвръща инвестицията, която е направена в него.
След всичко казано до тук, добрите SEO специалисти трябва да знаят, как точно да дозират оптимизацията и да следят какво точно се прави във всеки един момент, защото съществува много тънка граница и някой от старите техники, които само преди година са изкарвали на първите места един уеб сайт, днес могат да му навредят и да го изпратят много назад, след наказание от алгоритмите на Гугъл.
Автор на статията: Таня Вълчева