Товарният трафик през Суецкия канал е намалял с две трети през последната година до април поради пренасочването на превозните средства след атаките на йеменските бунтовници хуси Ансар Аллах. на кораби в Червено море, съобщи вестник The Times с позоваване на Службата за национална статистика (ONS) на Обединеното кралство.
Превозът на товари по друга важна корабна артерия - протока Баб ел Мандеб - е намалял с 59%. Пренасочването на търговските кораби от редица корабни компании, включително Maersk и Hapag-Lloyd, по дългия маршрут - плюс 20 дни, около нос Добра надежда доведе до увеличен разход на гориво, увеличени разходи за застраховка поради повишения риск от атака и повишени цени за контейнерни превози. През последната година обаче броят на корабите, използващи този маршрут, се е увеличил с 57%.
Средната цена за доставка на контейнер се повиши до 2719 USD през април от 1390 USD в началото на октомври, въпреки че това е спад от скорошния пик от близо 4000 USD през януари, според консултантската верига за доставки Drewry. Както каза ръководителят на Суецкия канал, Осама Рабия, последните събития в Червено море показаха, че няма идеална алтернатива на Суецкия канал; транспортирането на стоки, заобикаляйки африканския континент, струва много повече на компаниите.
След ескалацията на конфликта в ивицата Газа, движението Ансар Аллах предупреди, че ще извърши атаки на израелска територия и няма да позволи на кораби, свързани с него, да преминат през водите на Червено море и протока Баб ел Мандеб, докато операцията в палестинския анклав не бъде прекратена. От средата на ноември миналата година хусите са атакували десетки цивилни кораби в Червено море и Аденския залив.