Нискотарифните авиокомпании промениха коренно авиационния пазар през последните две десетилетия. Пандемията от коронавируса също остави своя дълготраен отпечатък върху сектора. При тези условия е много трудно на авиокомпаниите да оцелеят, камо ли да се разширяват.
В действителност обаче пазар има за всички. Една от българските авиокомпании приветства във флотилията си 10-тия си самолет и планира да прибави още 2 през 2025 г. Извършва чартърни полети, като новите две машини, които се очакват през идната година, ще извършват полети до известни ваканционни дестинации. Договорът е сключен между българската авиокомпания и един от най-големите германски туристически оператори. Част от полетите ще бъдат и между Германия и българското Черноморие.
„Новата машина е от семейството на А320-321 – в момента най-разпространения самолет в целия свят като тип и фамилно семейство. Този тип машина е доказала надеждността си в годините“, каза капитан Петър Лавринов, отговорен ръководител и изпълнителен директор на авиокомпанията.
Машината предлага извършването на полети на късо и средно разстояние. Това е без аналог и без конкуренция, в частта, седалки, километър/разход, надеждност.
„Не случайно правим демонстрационния полет над София. Нашата база е в София, всичко е свързано със София. Ако направим ретроспекция, около 3% до 4%, от всички полети, които извършваме, са свързани с летище „София“. Това за нас е добър процент – около 400 кацания“, допълни кап. Лавринов.
Авиокомпанията е и първата българска такава, която има лиценз да оперира в САЩ. „Работим в партньорство с американска World Arlantic, като имаме базиран 1 самолет в Маями с български екипаж“, допълни капитан Лавринов.
През следващите 2 до 5 години авиационният пазар ще се разраства значително. Основните два фактора, които карат анализаторите да смятат, че тази прогноза ще се сбъдне, са много на брой поръчки на нови самолети, особено в Азия, както и силната конкуренция в туристическия бранш, което води до атрактивни цени, особено при седмичните почивки през лятото.