14 Октомври, 2024 07:37 6 811 33

Българската авиация се развива все по-успешно

  • летище-
  • авиация-
  • софия-
  • самолети

Наша авиокомпания с 10-ти самолет през тази година и с още 2 през 2025-та, както и е и единствената, която има лиценз да оперира в САЩ

Българската авиация се развива все по-успешно - 1
Снимка: М. Богданова ©

Нискотарифните авиокомпании промениха коренно авиационния пазар през последните две десетилетия. Пандемията от коронавируса също остави своя дълготраен отпечатък върху сектора. При тези условия е много трудно на авиокомпаниите да оцелеят, камо ли да се разширяват.

В действителност обаче пазар има за всички. Една от българските авиокомпании приветства във флотилията си 10-тия си самолет и планира да прибави още 2 през 2025 г. Извършва чартърни полети, като новите две машини, които се очакват през идната година, ще извършват полети до известни ваканционни дестинации. Договорът е сключен между българската авиокомпания и един от най-големите германски туристически оператори. Част от полетите ще бъдат и между Германия и българското Черноморие.

„Новата машина е от семейството на А320-321 – в момента най-разпространения самолет в целия свят като тип и фамилно семейство. Този тип машина е доказала надеждността си в годините“, каза капитан Петър Лавринов, отговорен ръководител и изпълнителен директор на авиокомпанията.

Машината предлага извършването на полети на късо и средно разстояние. Това е без аналог и без конкуренция, в частта, седалки, километър/разход, надеждност.

„Не случайно правим демонстрационния полет над София. Нашата база е в София, всичко е свързано със София. Ако направим ретроспекция, около 3% до 4%, от всички полети, които извършваме, са свързани с летище „София“. Това за нас е добър процент – около 400 кацания“, допълни кап. Лавринов.

Авиокомпанията е и първата българска такава, която има лиценз да оперира в САЩ. „Работим в партньорство с американска World Arlantic, като имаме базиран 1 самолет в Маями с български екипаж“, допълни капитан Лавринов.

През следващите 2 до 5 години авиационният пазар ще се разраства значително. Основните два фактора, които карат анализаторите да смятат, че тази прогноза ще се сбъдне, са много на брой поръчки на нови самолети, особено в Азия, както и силната конкуренция в туристическия бранш, което води до атрактивни цени, особено при седмичните почивки през лятото.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Софийски

    15 35 Отговор
    Три завода имахме докато не дойде червеата чума и запознахме колелета да правим - Балкан Ловеч. Трагедия, сеа се развиваме ;)

    Коментиран от #24

  • 2 Колкото НАТО влиза в България

    30 17 Отговор
    Толкова повече умрели българи.

    Коментиран от #9

  • 3 Най смешното

    65 11 Отговор
    заглавие!Нищо в България не се развива,освен крадците,мошениците,политиците и наглеците!

    Коментиран от #22

  • 4 Хъс

    43 10 Отговор
    С десет самолета сме превзели
    целия свят. Даже имахме излишък
    и сиганския мавър ги хариза
    на хазари. Инфото ни прави бяла
    държава. Лош, много лош
    социализъм сър.
  • 5 🎃+🐷+👮=🇹🇷🗳️

    12 17 Отговор
    бг толкоз добре никога не е била

    Коментиран от #6

  • 6 Толкоз “Добре” не сме били

    23 5 Отговор

    До коментар #5 от "🎃+🐷+👮=🇹🇷🗳️":

    А винаги сме били и по-добре.

    Хубавото е, че сега све по-добре, отколкото ще сме утре.
  • 7 Космонафти направо

    25 3 Отговор
    След няколко месеца няма да има дори два работещи изтребителя, а националния авиопревозвач е по-зле от нискотарифните авиокомпании. Има няколко стари военни транспортни самолети и един (1) медицински хеликоптер.
  • 8 Боруна Лом

    19 3 Отговор
    АЗ СИ ПОМИСЛИХ,ЧЕ БОЙНАТА АВИАЦИЯ СЕ РАЗВИВА! МНОГО СЕ ЗАРАДВАХ , НО ГРЕДА ,НЕ Е ТЯ! ПУУ!
  • 9 за протокола

    46 0 Отговор

    До коментар #2 от "Колкото НАТО влиза в България":

    турците са в НАТО.... разполагат с близо 500 самолета в гражданската авиация, които летят до 127 държави в над 300 летища. Въпроса не е дали си в НАТО,а кои са ти управниците.

    Коментиран от #16

  • 10 Саде минавам,че да попитам!

    29 8 Отговор
    А Ко стана с...военната ни авиация...,дали и тя-...,,успешно се развива"...?!
    Щото сме в поза...-,,В очакване на Годо!"...на едни мистериозни ,,Ф"-ки...,които май ще се трансформират в..,,Мираж"...?!
  • 11 хххх

    22 5 Отговор
    Това е чудесно! Сега ако изкарат и летището от града, да спре непрекъснатият терор от звука на кацащи и излитащи самолети, ще стане още по-добре. Направо се чудя как половин София не е завела дела за тормоз. Това си е недопустимо шумово замърсяване, особено нощем.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 черната кутия

    17 5 Отговор
    Българската авиация се разбива все по-успешно.
  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "хххх":

    Летището ли влезе в Шопия или в Шопия се строи вече до пистата ❓❔❓
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 1 Отговор

    До коментар #11 от "хххх":

    Хайде сега накарай БДЖ да премести ЖП гарата си , щото всички построили си ВПОСЛЕДСТВИЕ къщи около гарата не искат шума на влаковете‼️
  • 15 Перо

    16 2 Отговор
    За БГ летят само 2-3 реномирани, пълно-тарифни авиокомпании и то с чуждестранни пътници. Всички останали авиокомпании са претъпкани, нискотарифни копърки с оглед на финансовите възможности на населението! Станахме резервно летище на Истанбул! В чужбина само самолетите за БГ и от БГ не се обслужват с ръкави! На Хитроу времето за пътуването с автобус, в района на летището е повече от времето на полета до София и се местят изходите за устройване на “по-важните” полети!

    Коментиран от #17, #20

  • 16 РЕАЛИСТ

    15 4 Отговор

    До коментар #9 от "за протокола":

    Управниците са такива, каквото си си избрал. В белите държави гласуват средно 70 процента, а ти едва стигаш 30 .

    Коментиран от #19

  • 17 нормално

    12 1 Отговор

    До коментар #15 от "Перо":

    Големите летища в чужбина приемат и изпращат над 1000 самолета на ден и е нормално не всички да са обслужвани с ръкави. Летищата нямат капацитет да обслужват всички полети с ръкав. Обикновено с ръкав са тези полети, които летят и идват от далечни дестинации

    Коментиран от #23

  • 18 Д.П.

    6 1 Отговор
    И аз се развивам все по успешно.
  • 19 негласуващ

    17 7 Отговор

    До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":

    Повечето негласуващи са като мен. Няма за кого да гласувам. А не искам да си дам гласа просто за самото гласуване,а да има за кой. За кого да гласувам? За Борисов, Доган, Костадинов.......? Просто няма за кого

    Коментиран от #21, #25

  • 20 456

    10 0 Отговор

    До коментар #15 от "Перо":

    До Лондон всеки ден имаш поне 4-5 полета и билета рядко на скача 50 евро, докато за и от Берлин имаш 1-2полета на ден и билета ти струва 100 евро минимум в посока. А на тази компания започва от 130 евро. Без багаж, застраховка, място и другите изисквания за пари.
  • 21 РЕАЛИСТ

    8 9 Отговор

    До коментар #19 от "негласуващ":

    Хайде бе, как от 50 партии никой ти не хареса. Това бе е България, това е на масата. Всички харесваха Мерелин Монро, Клаудия Кардинале, София Лорен, ама си вземаш за жена, каквото имаш насреща. Има приказка " Великите личности се раждат във Велики държави" В България това се ражда, това избираме.
  • 22 Верно ли бе

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Най смешното":

    Не забравяй погребалните агенции. Собствениците им станаха милионери - толкова много "клиенти " имат.
  • 23 Абе

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "нормално":

    Обикновено с ръкав са тия полети, които си плащат за ръкав.
  • 24 Глупак

    20 1 Отговор

    До коментар #1 от "Софийски":

    Къде са Кремиковци , Химко , Балкан , Соди ,
    Развиваш кретенизъм.

    Коментиран от #30

  • 25 До негласуващия

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "негласуващ":

    Да обясня на негласуващите какво всъщност се случва: вие не гласувате, обаче по този начин в парламента няма да отидат по-малко народни представители. Те пак ще са 240 и забележете - в пропорцията, каквато са определили гласуващите. В крайна сметка, всеки негласувал е дал 1/3-та от гласа си за Бойко, 1/5 от гласа си за Доган и т.н.
    Така че, всъщност няма такъв филм като "негласувал". Или отиваш и си даваш целия глас за някоя партия, или си стоиш вкъщи и гласът ти се разпределя върху тези, които ще отидат в парламента.

    Коментиран от #28

  • 26 007 лиценз ту кил

    11 0 Отговор
    Това явно е някаква секретна авиокомпания, чието име трябва да бъде пазено в пълна тайна.
  • 27 Да всичко

    10 1 Отговор
    Тук е цветя и рози.МАНИПУЛАТИВНИ СОРОСОИДИ ТОВА СА МЕДИИТЕ ДНЕС В БГ САМО ЗА ТЯХ Е РОЗОВО И ЦВЕТУЩО!!
  • 28 Перо

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "До негласуващия":

    Нали до сега се гласуваше и резултата какъв е? Просто с гласуването само пропорциите за тиквата, Пеевски и Киро-тъпиро ще са по-отчетливи за тях и ще бъдат “избрани” по- убедително с манипулациите, платения и корпоративен вот, плюс решенията на синдикати, НПО-та и съсловни организации! Просто държавното устройство, избирателната и политическа система налагат предварително решени резултати! Да не би през соца 98% да са гласували за БКП? Същото е и сега, но с по-сложен механизъм и с много пари, които се източват от държавата! Промяната не може да стане с брой партии и гласуващи! В развитите страни вота с машините се отчита директно в изчислителния център и държави с население 350 млн. души имат резултата същия ден. В БГ няма никаква разлика в гласуването с машини и бюлетина. Разликата е само в липсата на невалидни бюлетини, но отново има комисии които “броят” машинни бележки или бюлетини и правят протоколи тип пише-брише, даже се плащат по 25 лв. за несгрешен протокол!
  • 29 БОЛЯРИН

    5 2 Отговор
    А за екзотичните екскурзии на кирО тъпотО и ленчетО (мустакатотО!) ще има лисамолетче на държавни разноски ?!!
  • 30 ДЯДО ПОП

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Глупак":

    Питай Г-жа Импексова - тя е с дълъг стаж по въпроса !
  • 31 видяхме

    0 0 Отговор
    на 13 септември колко сте добре
  • 32 Будител

    2 0 Отговор
    Българската авиация БЕШЕ развита....сега е просто фейлетон
  • 33 Холерата

    6 0 Отговор
    Цитат от нескопосан човек:докато не дойде червеата чума и.....
    "
    При соца Бъгария благодарение на нея " чумата " беше във възход 40-45 години, Построени бяха структуроопределящите Козлудуй, Нефтохим, Павец Чаира, НДК (беше с името на Л. Живкова), прохода на Републиката, Мостът на дружбата в Русе и центъра на София също.

    Къде ни е сега Южен поток, Козлодуй, БГА Балкан, Океански риболов? Безгръбначи продажници от Герб,ПП, СДС, ДПС, а златото, поливмите площи, селското стопанство, армията?

    Използвате достиженията на соца вече 35 г. А я превърнахе БГ в треторазряден протекторат.

    Благодарение на днршните приятели нещо значително де е построено през последите 35 години? Високите технологии къде са?
    Къде ни е Южен поток, Беляне, с които бихме били Швейцария. Кой ни забрани да ги строим?