Оправданията не решават проблеми. За пореден път премиерът Борисов избра оправданията, а очаквахме да предложи конкретни мерки от страна на правителството и ръководството на БДЖ, за да запазят правото на българските граждани да пътуват свободно и евтино с българските влакове. Вместо това се опита да прехвърли вината на предишни правителства. Чухме ли истината? Май не!
Това се казва в изявление на бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев, разпространено от пресцентъра на БСП.
Явно премиерът е забравил или не са го информирали, че правителството на тройната коалиция изплати за мандата си 24-те дизелови мотриси и изплащаше регулярно падежите по кредита за електрическите мотриси. Този кредит беше взет от правителството на НДСВ, в което Борисов участваше. Вероятно премиерът е забравил и че задълженията на БДЖ за този период бяха намалени с 83 млн.лв. Борисов сигурно не знае, че правителството на Станишев прие петгодишна програма за развитие на железниците с ясни ангажименти на държавата и мениджмънта на предприятията. В нея имаше гаранции за размера на държавната субсидия и капиталови вложения за подновяване на локомотиви и вагони. В програмата имаше ясни ангажименти на ръководствата за увеличаване на приходите на БДЖ, за да се гарантира стабилно развитие на железопътния транспорт. Кой спря нейното действие през 2009 година- време е някой да отговори.
Трябва някой да припомни, че „лошото правителство” на Орешарски изплати на кредиторите на БДЖ 150 млн.лв., като намали задълженията от 715млн.лв на 565 млн.лв. А ще отговори ли някой защо за три години управление на ГЕРБ бяха спрени плащанията по кредитите?
Спирам дотук, защото не смятам, че подобни спорове са от полза за развитието на ЖП транспорта и държавата. За да се решат тежките проблеми са необходими ясни и конкретни действия, които да гарантират дългосрочното развитие на БДЖ и да бъдат приети от всички политически сили. Ние сме готови да седнем на масата за разговори. Така ще спрат споровете и ще се намерят верните решения.