Фалконът от правителствения отряд 28 при тестване пак е дал индикация, че колесникът не се прибира, съобщи сайтът на в. “24 часа”.
По-късно от министерството на транспорта уточниха, че това е станало при тестването на правителствения самолет от звеното за разследване на авиопроизшествия. Фалконът изобщо не е пускан за полети, а още се проучва какво причини инцидента на 11 февруари при излитането на премиера Бойко Борисов за Брюксел.
Швейцарските експерти, които пристигнаха, за да огледат машината, си заминаха, но още не е ясно къде е повредата - дали в софтуера, дали в някой кабел, или нещо друго.
В сряда след заседанието на Министерския съвет министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че няма доклад от разследването, но доколкото са му обяснили, причината колесникът да не се заключи и да се спусне отново е в електрониката.
На въпрос на “24 часа” има ли саботаж, той отрече и заяви, че никога не го е твърдял.
А причините за напускането на шефа на авиоотряда Тодор Бояджиев няколко часа преди полета на Борисов са поради финансовото състояние на авиоотряда.
“Той ни писа три пъти писма, ние ги изпращахме във финансовото министерство и оттам ни отговаряха, че нямат възможност да осигурят допълнително финансиране”, оправда се Ивайло Московски. Той каза още, че с пари на авиоотряда е плащано през миналата година за ремонт на хеликоптера, имало да се дават още суми и така бюджетът бил свит.
Транспортният министър обмисля дали да предложи на правителството да бъде продаден големият еърбъс на властта и да бъде заменен с по-малък самолет с 30 места. А319 бил твърде голям и затова престоявал на стоянката.