Началникът на Митница – Свиленград Стефан Марашев бе отстранен от длъжност, както предвиди Факти.бг.
Една от причините той да не остане на този пост е, че не извършил необходимите ротации след разкрития контрабанден канал на ГКПП „Капитан Андреево”.
Според Григор Здравков от Антимафия, официалната версия на директора на Агенция „Митници” Ваньо Танов, е че го е отстранил, тъй като Марашев не е имал капацитета да се справи с управлението на Митница – Свиленград. Здравков твърди, че истинската версия е, че при разследването на канала за контрабандни цигари се е установила близка връзка между съкратените и задържани митничари и Марашев. По информация на Здравков премиерът Борисов е притиснал Танов преди две седмици поради това, че не е съкратил митничарите, които бяха задържани при втория арест и сега остават с постоянна мярка „задържане под стража”. Друга причина, според Здравков е, че е имало запитвания от Брюксел защо никой от ръководството на Агенция Митници и Митница Свиленград не е понесъл отговорност.
„Това е поредният любимец на Ваньо Танов, от който митничар № 1 се отрича, след Тодор Караиванов”, заяви Здравков. Контрабандният канал, според турските органи за сигурност е работил от 2009 г. Тогава Марашев също е заемал ръководни постове. Това е поредният провал на Танов”, заяви Здравков.
Според Здравков, днес при срещата със спедиторите е обещал да пропуска по-бързо тировете през ГКПП Капитан Андреево. Срещата бе по повод на километричните опашки, които се заформяха пред пункта, заради заповед на Танов да има 100% контрол на ТИР-овете. Сега ще се намесят и служители на ДАИ, които щели да регулират трасето на камиони, твърди Здравков.
Спешни мерки за подобряване организацията на работата на Митнически пункт Капитан Андреево ще бъдат предприети още в сряда. Министърът на финансите командирова лично директора на Агенция „Митници" Ваньо Танов на пункта за създаване на необходимата организация. Движението към пункта ще бъде регулирано с помощта ДАИ. Ангажимент за това пое министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Това стана ясно днес след спешна среща на финансовия министър Владислав Горанов, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и директора на Агенция „Митници" Ваньо Танов с представители на транспортния бранш относно трафика на ГКПП Капитан Андреево, съобщават от Агенция „Митници".
Министърът на финансите Владислав Горанов посочи, че проблемите, довели до тежките затруднения в трафика на МП Капитан Андреево и МП Лесово, са комплексни, както обективни, така и субективни, но се свеждат до организацията на работата на пункта, избора на икономическите оператори на режим за митническо оформяне и мотивацията на митническите служители. Сред причините Горанов отбеляза и продължаващия с години ремонт на ГКПП Капитан Андреево и даде пример с допълнително обявената обществена поръчка за асфалтиране.
Министърът на финансите каза, че вече се предприемат мерки за разрешаване на ситуацията. „На пункта са командировани допълнителни екипи, за да отпадне и последното съмнение за недостиг на хора там", подчерта Горанов, но допълни, че колкото и човека да се командироват, състоянието на пункта позволява обработка само на 8 работни места. Горанов съобщи още, че ще бъде сменен с.д. началника на Митница Свиленград Стефан Марашев, който не е могъл да предложи по-добра организация на работата на МП Капитан Андреево. За създаване на необходимата организация министърът на финансите командирова лично директора на Агенция „Митници" Ваньо Танов.
Танов каза, че огромна част от проблема с натрупването на тежкотоварни превозни средства е предизвикан от практиката задействани на турска територия транзитни операции да се завършват на ГКПП Капъкуле. Това налага на МП Капитан Андреево товарът да премине рентгенова и физическа проверка за сигурност и безопасност, да се постави отново под режим транзит и така да продължи движението му да крайна точка в България или друга страна в ЕС. Директорът на Агенция „Митници" категорично подчерта, че това е ангажимент и отговорност на българската държава като член на Европейския съюз. По тази причина министърът на финансите призова икономическите оператори коректно да избират определени митнически режими и процедури. „Митническият пункт не трябва да бъде за митническо оформяне, а само за контрол," подчерта Владислав Горанов.