Отидете към основна версия

4 232 6

Каква реформа е нужна на БДЖ и ще оцелее ли компанията?

  • софия-
  • бдж-
  • реформа-
  • съкращения-
  • бойко борисов-
  • ивайло московски-
  • петър бунев-
  • розен зарков-
  • георги ангелов
Снимка Факти.бг

Преди обявената от железничарите национална стачка все още много от въпросите около съдбата на БДЖ остават без отговор. Ще опитаме да отговорим на тях в ProДискусията в Probook.bg  на 23 ноември тази година от 14,00 часа до 15,00 часа. Въпроси към участниците в дискусията могат да бъдат задавани от 22 ноември. Всички желаещи могат да се включат с въпроси след регистрация в Probook.bg.

Предстои съкращението на 2000 железничари и спирането на 150 влака.
По повод предстоящата стачка премиерът Бойко Борисов бе категоричен: „Реформа в БДЖ ще има!” Според министър-председателя трябва да направим реформите сега, за да не ни задължи след това Международния валутен фонд.

Според министъра на транспорта Ивайло Московски е възможно да бъде създадена нова железопътна компания. Той поясни обаче, че БДЖ е във фалит, но още не е в процедура по несъстоятелност, за да се обсъжда това.

Председателят на синдикатите на българските железници към КНСБ Петър Бунев е категоричен, че БДЖ не е във фалит и заедно с колегата си от КТ „Подкрепа” Розен Зарков поиска проверка на прокуратурата по случая. Според Бунев в Агенцията за приватизация е пуснат конкурс за консултанти, които да направят оценка на „Товарни превози”  Бунев твърди още, че сигурно сумата няма да покрие цената на активите.

Председателят на федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа” Розен Зарков заяви, че разчита на помощ от Европейската транспортна федерацията, но ние можем да си помогнем най-добре. ЕК иска от нас развитие на екологичния транспорт, ние вместо това го унищожаваме, е на мнение Зарков. Синдикатите не са против реформите в БДЖ, но те трябва да станат с тяхно участие и подписването на колективен трудов договор.

В дискусията ще вземат участие председателят на синдикатите на българските железници към КНСБ Петър Бунев, председателят на федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа” Розен Зарков, Георги Ангелов, старши икономист в Институт "Отворено общество" и проф. Кръстьо Петков, бивш председател на КНСБ и преподавател в УНСС  В дискусията бяха поканени и представители на Министерство на транспорта,  от които все още очакваме потвърждение.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини