Last news in Fakti

22 Ноември, 2011 10:58 4 125 6

Каква реформа е нужна на БДЖ и ще оцелее ли компанията?

  • софия-
  • бдж-
  • реформа-
  • съкращения-
  • бойко борисов-
  • ивайло московски-
  • петър бунев-
  • розен зарков-
  • георги ангелов
Каква реформа е нужна на  БДЖ и ще оцелее ли компанията? - 1
Снимка Факти.бг

Преди обявената от железничарите национална стачка все още много от въпросите около съдбата на БДЖ остават без отговор. Ще опитаме да отговорим на тях в ProДискусията в Probook.bg  на 23 ноември тази година от 14,00 часа до 15,00 часа. Въпроси към участниците в дискусията могат да бъдат задавани от 22 ноември. Всички желаещи могат да се включат с въпроси след регистрация в Probook.bg.

Предстои съкращението на 2000 железничари и спирането на 150 влака.
По повод предстоящата стачка премиерът Бойко Борисов бе категоричен: „Реформа в БДЖ ще има!” Според министър-председателя трябва да направим реформите сега, за да не ни задължи след това Международния валутен фонд.

Според министъра на транспорта Ивайло Московски е възможно да бъде създадена нова железопътна компания. Той поясни обаче, че БДЖ е във фалит, но още не е в процедура по несъстоятелност, за да се обсъжда това.

Председателят на синдикатите на българските железници към КНСБ Петър Бунев е категоричен, че БДЖ не е във фалит и заедно с колегата си от КТ „Подкрепа” Розен Зарков поиска проверка на прокуратурата по случая. Според Бунев в Агенцията за приватизация е пуснат конкурс за консултанти, които да направят оценка на „Товарни превози”  Бунев твърди още, че сигурно сумата няма да покрие цената на активите.

Председателят на федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа” Розен Зарков заяви, че разчита на помощ от Европейската транспортна федерацията, но ние можем да си помогнем най-добре. ЕК иска от нас развитие на екологичния транспорт, ние вместо това го унищожаваме, е на мнение Зарков. Синдикатите не са против реформите в БДЖ, но те трябва да станат с тяхно участие и подписването на колективен трудов договор.

В дискусията ще вземат участие председателят на синдикатите на българските железници към КНСБ Петър Бунев, председателят на федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа” Розен Зарков, Георги Ангелов, старши икономист в Институт "Отворено общество" и проф. Кръстьо Петков, бивш председател на КНСБ и преподавател в УНСС  В дискусията бяха поканени и представители на Министерство на транспорта,  от които все още очакваме потвърждение.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИИИ

    0 0 Отговор
    Какъв добър повод м....лите да свият някоя релса докато БДЖ-то стачкува
  • 2 Георги Неделчев

    0 0 Отговор
  • 3 пътник

    0 0 Отговор
    Защо пък и БДЖ да не го дадем на някой външен???То кое остана българско?От месец се заговори за стачка-веднага се намалиха вагоните,влоши се още повече услугата-ами да се даде още по евтино на някой!По депата има хора дето систоят по складове и нищо не правят-съкратете тях-а работещите наистина нека останат!Само че не е лошо да се поизмият и влаковете-
  • 4 Боби Тасков

    0 0 Отговор
    Какъв фалит бе хора , за какво говорим ? От известно време услугата на БДЖ дръпна назад усезаемно , но все пак хората избират влаковете .. всеки един вагон, мотриса, купе .. са пълни, хората са склонни да се бутат но да спестят 1-2-3 лв от пътуването си . Гадната управа в държавата ни направи , така че , автобуса да ни се стори лукс . Мен лично ми писна да търпя тоя съдизъм , тая дискриминация .. омръзна ми да се примирявам с всеки нов закон или с всеки скок на цените . Докато седин на задниците си , никой няма да стане и да каже СТИГА ! Трябва да се поучим от съседна Гърция и да покажем на господата управляващи , че в тая държава е останал някой , който не още не са изгонили !!!
  • 5 Михаил Методиев

    0 0 Отговор
    za6to v evropa vlakovete gonat samoletite a pri nas gonat toaletnite po 4istota i koolite po skorost...
  • 6 ivo

    0 0 Отговор
    Синдикатите използват работниците в БДЖ и други,за да покажат мускули.Надяват се да им затворят устата с пари,както е било до сега!Врат се само в богати предприятия.Всичко,което правят е за собствения си джоб.Не им пука за работниците изобщо.