От днес над 3.5 млн. осигурени лица в България имат възможността сами и изцяло онлайн да сменят пенсионния си фонд. Пилотната услуга се предоставя от „ПОД-Бъдеще“ АД и благодарение на стартиращата високотехнологична българска компания „Евротръст Технолоджис“ АД.
За сравнение - досега смяната на пенсионен фонд винаги се е осъществявала чрез подписване на хартиено заявление в три екземпляра, като подписът задължително се полага в присъствието на нотариус.
„В глобален мащаб тенденциите за модернизация и дигитализация на пенсионното осигуряване вървят само в една посока - удобство и прозрачност за клиента. С други думи клиентът да може да се обслужи сам, в удобно за него време и по модерен начин. Смятам, че партньорството с Евротръст ни приближава все по-близо до световните тенденции и по този начин ще улесним дигиталната трансформация на сектора на пенсионното осигуряване в България“, коментира Росен Даскалов, директор дигитално развитие и технологии на „ПОД-Бъдеще“ АД. „С тази интеграция „ПОД-Бъдеще“ АД дава възможност на гражданите да комуникират по модерен начин с пенсионната си компания, да правят сами справките си и в бъдеще да се възползват от голямо многообразие от услуги“, заяви Георги Димитров, член на съвета на директорите на Евротръст.
За „ПОД-Бъдеще“ АД това е още една стъпка от стратегията за превръщането на пенсионното дружеството в първото дигитално в страната. През март 2017 г. „ПОД-Бъдеще“ АД пусна първото и единствено засега в сектора мобилно приложение, чрез което над 200 000 нейни клиенти могат да проверяват по всяко време своите натрупани спестявания за втора пенсия и да следят дали работодателите им превеждат регулярно дължимите осигуровки.