Относно предстоящите промени в правилата на пътя, засиления контрол и нужните мерки, които трябва да се предприемат, за да се намали черната статистика на загиващите почти ежедневно на пътя се изказа Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в "Денят ON AIR".
"Строим магистрали с 2 активни ленти, а вече трябва да строим такива с 3", заяви Радков в студиото на Bulgaria ON AIR.
Той добави, че през последните два месеца почти всеки ден има катастрофа и забавянето за останалите водачи е с часове.
"Километрите след катастрофата са най-опасни, заради изнервените от чакането и жегите шофьори. Когато забавим с излишни 4-5 часа тежкотоварния трафик, освен с чакането на границата, при тях закъснението се натрупва и те също бързат да наваксват. Огромните камиони с 30 тона маса причиняват много лоши последствия при удар", предупреди още той.
Радков информира още, че до вчера 312 на брой са загиналите от началото на годината, освен починалите след инцидента, които, по думите му, не са влезли в статистиката.
"С новия закон нищо няма да се промени. Трябва да се направи анализ на това, което се случва и въз основа на него да се предприемат мерки. В момента се говори, че от фонд "Пътна безопасност" ще бъдат закупени камери, но те няма да разрешат проблемите на пътищата, а по-добра организация на движението", каза Христо Радков и добави, че "със санкции и камери не става".
Освен по-добрата организация на движението, сред предложенията на специалиста са курсистите да минават полигон (обучение) в реакции при екстремни ситуации и да се купят светещи информационни табла по магистралите с известяващи надписи за предстоящи инциденти на пътя или влошени метеорологични условия.
"Пътният полицай започва работа със 700 лв. заплата, а продавачка в хранителен магазин - с 1200 лв. От "Пътна полиция" сега имат задължение само да санкционират, а не да подпомагат движението", посочи още Радков.
Представителят на Българското обединение на шофьорите изброи внесените към регионалния министър предложения, сред които: да се положи маркировка там, където липсва, преди да е дошъл сезонът на мъглите.
Останалите предложения, внесени от обединението на шофьорите са: да бъде сложена двуредна мантинела на опасни места и да се изсече ниската растителност, за да се осигури по-добра видимост на завоите.
"Жертвите ще паднат със 100 човека на година", убеден бе Радков.