Над 162 са опасните участъци по високоскоростните пътища в страната. Става въпрос за изходите на градовете в посока на магистралите, пътят Русе - Бяла, Кресненското дефиле, отсечката между Бургас и Варна и още много други.
В разгара на летния сезон се засилва и трафикът по скоростните пътища на страната. За жалост черната статистика на тежки пътнотранспортни произшествия продължава да слага черните точки на смъртта на картата на България.
27 са жертвите от началото на годината по българските автомагистрали. За 2017-та загиналите по широките и високоскоростни пътища у нас са 62-ма.
Сред опасните участъци са изходите на градовете посока автомагистралите.
В Пловдивска област най-опасна е автомагистрала "Тракия" от 107 до 149-тия километър, в който участък само за една седмица загинаха 7 души, сред които е 2 годишно дете.
"Съветваме пътуващите да съобразяват своето поведение с метеорологичните условия", посъветва гл. инспектор Бетьо Гергинов от Пътна полиция – Пловдив.
Кресненското дефиле и проходът Предел. Това са така наречените пътища-убийци в Югозапада. Трафикът от тежкотоварни камиони и коли е много интензивен, видимостта в дефилето на много места е изключително слаба, а правите участъци много често лъжат шофьорите, затова и огромният брой на пострадали и загинали при катастрофи не изглежда никак случаен.
"От началото на тази година до настоящия момент имаме 124 тежки ПТП-та с 11 убити и 159 ранени, което за радост наша радост в сравнение с миналата година имаме намаление по всички показатели", заяви пред „Нова телевизия“ ст. инспектор Петър Овнарски от Пътна полиция – Благоевград.
Една от най-невралгичните точки на магистрала "Марица" е в нейния край, където тировете преминават в скоростната лента, а автомобилите буквално профучават край тях.
Въпреки че е сравнително нова, по "Марица" не липсват и проблеми с настилката, особено в стария участък от Харманли до Свиленград. Там те се запълват почти всяка година.
В Русенска област пътят с най-много черни точки на смъртта е отсечката Русе - Бяла. Голям наклон, остър завой и стесняване на пътя – Беленския баир, едно от най-опасните места между Русе и Бяла.
По статистика на КАТ през първите 6 месеца на годината по този път са станали 21-а катастрофи с 36 ранени и двама загинали.
От началото на годината между Монтана и Видин са станали 100 пътно-транспортни произшествия с 5 загинали и над 30 ранени. Основната причина е несъобразената скорост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
08:39 16.07.2018
2 364
08:42 16.07.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 запознат
08:55 16.07.2018
5 Boxer
До коментар #3 от "истинко":
Не бързай да ни отписваш! Tе другите народи щото са цвете.09:04 16.07.2018
6 ХАХАХ
Защо намесваш София, София е град с отделен бюджет.
Отделно в София се плащат едни от най-големите данъци, защото много голяма част от доходите са на светло, за разлика от провинцията, където се оказва че всички са на минимална заплата. Защо на провинцията винаги София име виновна. Събирайте си данъците и си оправяйте градовете. Да ама не. Отделно би било в София да се въведат винетки за паркиране на коли с чужда регистрация. тъй като те не пътни данъци в Сф., а пълнят паркингите, а и пътищата в петък и неделя.
Коментиран от #8, #10
09:18 16.07.2018
7 Член
09:19 16.07.2018
8 ох охх
До коментар #6 от "ХАХАХ":
Бягай се прегледай със собствени доходи щяхте да имате само на циганите каруците.09:23 16.07.2018
9 smeh
Предлагам да се промени знака "Участък с концентрация на ПТП" на "Участък с концентрация на идиоти", където нормално движещите се шофьори да преминават очаквайки всевъзможни изпълнения. Накрая на всеки сезон може да пуснем и томбола да се определи най-блестящия изпълнител за всеки участък. Предимство и бонус точки ще получават определени марки/сещате се кои/. За победителите в "надпреварата" накрая да се организира пряко съревнование по идиотизъм на затворени участъци, като освен тях могат да бъдат допускани само водачи с тежка селскостопанска техника и големи камиони. Слаломирането в "новосъздадения" трафик е строго задължително, като бонусите са в следния ред:
- голямо превишение на скоростта.
- засичане
- отнемане на предимство + клаксон/допълнителни привилегии/
- отнемане на предимство + клаксон + светлинна сигнализация
- изблъскване на друг участник
- нацелване в крайпътно дърво
- проверка на карантиите на насрещнодвижещия се камион в движение
- врязване в плуг на комбайн това го броим за висш пилотаж и печели първото място, освен при наличието на Т.1!!
Т.1 - Комбайна да закачи нисколетящо БМВ, само че отзад !!
09:24 16.07.2018
10 364
До коментар #6 от "ХАХАХ":
Видимо не си запознат с това как се събират данъците, къде отиват и как се сформира бюджета и разбира се как се разходва. За да го кажа сигурно има причина. И сега ще дам само няколко от тях. Само за тази година от републиканският бюджет. Пак да кажа Републиканският се правят проекти в София, а не с нейният личен бюджет! За метрото 360 милиона и за новото околовръстно още 132 милиона. Тези пари идват отново да кажа през републиканският бюджета а не Софийският който продължава да е много раздут и с огромна държавна субсидия. Колко проекти в София за тази година се финансират през Републиканският бюджет все още не е ясно. Освен това пътищата за които говорим за от Републиканската, а не от градската или пък общинската мрежа! Републиканската! Тя се гради и финансира от Републиканският Бюджет, а не от местните бюджети! Все елементарни неща, които трябва са се знаят, но тъпите шопи както винаги не са в час! Най- много данъци се плащат в София защото най-много държавни пари се харчат там! Спри тази пари и София ще умрат от глад защото нямат абсолютно нищо, достатъчно да ги издържа освен държавните разходи.09:27 16.07.2018
11 The TRAPPER
10:24 16.07.2018
12 Ефтини сензации
Определени представители на простолюдието са се заели активно да съботират всяко нещо което ще се започва да се строи, е все пак е добре имайки в предвид, че някога съботажите им са включвали взривяване на църкви, жп линии...
11:45 16.07.2018
13 Шофьор
06:15 17.07.2018