След множество ожесточени дебати, публикации и коментари в различни медии по темата за милионите, похарчени за откриващата церемония на ЕСК по темата, Окръжната прокуратура в Пловдив се самосезира за евентуално извършено длъжностно престъпление и ще разследва разходването на средствата.
Новината потвърди за Дарик заместник окръжният прокурор на Пловдив Галина Андреева.
Междувременно от фондацията разпространиха становище и информация за изразходваните средства.
Организирането на целия спектакъл струва 2,2 млн. лв. с включено ДДС.
Бюджетът е разделен на 6 пера,
от които най-скъпото е техническото производство на спектакъла, което включва озвучаване, осветление, видео оборудване, екип и за което са дадени 1 милион и 242 хиляди лева.
-цената на сцената с прилежащите й подиуми e 219 053 лева без ДДС.
-за продуциране на съдържание са отделени 39 000 лева
- продуцирането на самия спектакъл струва 880 000 лева, в които влизат осветлението, озвучаването, издигането на сцената, видеооборудването.
Към продуцирането са зачислени и 3-метровите букви, с които беше изписано мотото на "Пловдив 2019" "Заедно" и неговия превод на английски, чиято цена е 27 000. лева, както и
зарята, която струва 29 000. лева.
Друго голямо перо в бюджета е артистичната продукция на немската фирма Phase 7, която струва 202 000 лева.
В нея влизат хонорарите за творческия директор (15 000 лева), режисьора на спектакъла (3 9000 лева.), на ръководителя на проекта в Пловдив (13 600 лева), както разходи по управление на проекта, надзор на сцената и музикален надзор.
Заплащането на всички артисти, които участваха в спектакъла "Ние всички сме цветове" е на стойност 105 000 лева.
За 20-те гайдари са похарчени 3 9000 лева,
а за 200 кукери - 4 900. лева.
По 4000 лева са получили Теодосий Спасов и близо 200-та кукери.
13 000 лева пък са за 20-те изпълнителните за хора на езиците.
12 000 лева са за 20-те танцьори.
Композиторът на спектакъла получава 20 000 лева.
Сумата за доброволците, които са 1000 на брой, е 5000 лева, а 14-те деца, които също участваха в спектакъла - нищо.
Хонорарът на водещата Лили Бързева е малко над 1000 лева, а този на германския диджей Schiller е малко под 6 000 лева.
За костюми са отишли 58 000 лева.
За пътни разходи, настаняване и кетъринг на екипа на Phase 7 са изхарчени общо 103 00. лева.
Техническото планиране на вечерното шоу е на стойност 72 000 лева
Инфраструктурата около сцената - зоната за сигурност около сцената, озвучаването на сцената през деня и нощта, струва 56 000
Проверката на прокуратурата за похарчените средства е възложена на сектор „Икономическа полиция“ при пловдивската полиция, като е определен 30-дневен срок за приключването й.
Документът е публичен и може да бъде намерен на сайта на фондация "Пловдив 2019".
Кои са хората зад спектакъла
Режисьор на продукцията е Свен Сьорен Байер, а режисьор на спектакъла - Петер Брикс. Идеята за цялостния сценарий на "Ние сме всички цветове" е на компанията Phase 7.
Режисьори и автори на сценария на текстовете, които бяха рецитирани от деца, са Густав Руеб и Стайко Мурджев.
Густав Руел отговаря за "Хор на езиците", а Стайко Мурджев - за преходите и за частта "Заедно изграждаме бъдещето".
Хореограф на спектакъла е Лидия Клемент, дизайнер на светлинните ефекти - Бьорн Херман.
Оригиналната музика е дело на композитора Христо Намлиев, а автори на музикалната среда са Кристиян Щайнхойзер и Макс Тридер.