Разговорите се проведоха в рамките на започналото в Баку двудневно официално посещение на българска правителствена делегация.
По време на срещата двамата държавници обсъдиха възможностите за развитие и задълбочаването на търговско-икономическия потенциал на двете страни, включително чрез инвестиционни проекти.
Стокообменът между България и Азербайджан за 2011 г. възлиза на около 33 млн. щатски долара, което е с 13% повече в сравнение с този през 2010 г. Българският износ за прикаспийската република е нараснал с 26%, като най-голям дял заемат медикаментите, плочите от дървесина, яйцата и козметиката.
По време на официалната визита министър-председателят Бойко Борисов е придружаван от министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов.
Mинистър-председателят Бойко Борисов е на двудневно официално посещение в Баку по покана на азербайджанския премиер Артур Расизаде.
Основен акцент в разговорите на Борисов са газовите доставки от Азербайджан за България. Днес той разговаря с президента на Азербайджан Илхам Алиев, а за утре е планирана среща с премиера Расизаде, след което двете делегации ще проведат пленарни разговори в присъствието на премиерите, ще се подпишат и две спогодби за противодействие на престъпността и подкрепа със справянето при бедствия и аварии, предаде БНР..
Политическите контакти между двете страни са активни през последното десетилетие, президентът Алиев е посещавал два пъти страната ни, а експрезидентът Първанов е бил на посещение в Баку 5 пъти в рамките на двата си мандата, в резултат на което бе договорено страната ни да получава по 1 милиард кубически метра природен газ годишно, но доставката засега е невъзможна. Затова се обсъждат вариантите за пренос през Турция, за което е необходимо да се изгради междусистемната газова връзка между нашата страна и южната ни съседка. В последствие стана ясно, че количеството може да бъде удвоено.
Последната идея, по която се работи е доставката на компресиран азърбайджански газ през Грузия Черно море, за което трябва да се направи специален терминал.