Отидете към основна версия

21 551 100

Отнето предимство в инцидента с Караянчева

  • нсо-
  • шофьор-
  • коли

Шофьорът е един от най-добрите в НСО. Назначен е през 2003 година

Отнемане на предимство на автомобила на НСО е основната версия, по която работят разследващите след катастрофата с шефа на парламента Цвета Караянчева. Според пътни експерти нараняванията на Караянчева показват, че тя се е возила в автомобила без колан.

Бързата и професионална реакция на шофьора на Националната служба за охрана е причина да не се стигне до по-сериозен инцидент, смята бившият шеф на службата Димитър Владимиров.

,,Шофьорът е един от най-добрите в НСО. Назначен е през 2003 година, още по мое време, минал е през всички стадии, возил е председатели на парламента, депутати, министри и според мен това е оказало голяма и ключова роля да не се получи челен сблъсък'', поясни той за "Нова телевизия".

Владимиров твърди, че вината е ясна. И е на жената зад волана на другия автомобил.

,,Тя изведнъж изскача от завой и навлиза с колата си. Не може да даде обяснение защо ѝ е поднесла колата и е навлязла в насрещната лента'', поясни Владимиров.

,,Когато настъпват такива тежки ПТП-та, налице е човешка грешка. Убеден съм, че в този случай има повече от една човешка грешка'', смята Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност.

Пътните експерти смятат, че външни фактори са допринесли за катастрофата.

По думите на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи самият път е бил посипан с пясък.

Нараняването на Цвета Караянчева пък, според експертите, показва, че тя е пътувала без обезопасителен колан.

,,Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка'', категоричен е Владимиров.

Пътните експерти контрират, че според закона всички пътуващи в колата трябва да бъдат с колани.

Според бившия началник на НСО Румен Миланов неизползването на колан не е основния проблем. А липсата на толерантност.

''Останалите участници в движението следва да отдават предимство и да се съобразяват с автомобилите със специален режим на движение. От друга страна служителите от НСО, когато видят, че някой автомобил не отдава това необходимо предимство, у тях веднага възниква усещането за опасност за охраняемото лице'', каза още бившият шеф на НСО Румен Миланов.

Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 38 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове