Слави Трифонов е поканил Джуди Халваджиян и предаването "Господари на ефира" в неговата телевизия "Седем осми". За това съобщи самият Халваджиян по време на гостуването си в предаването "Денят с Веселин Дремджиев". Той също така разказа, че процесът по цензуриране на медийната среда тече от немалко години. "Отдавна се работи в посока да се мълчи и да не се казва истината за някакви неща в тази държава", каза той. Дремджиев от своя страна показа видеото на gospodari.com с поведението на Бойко Борисов спрямо американската посланичка Херо Мустафа.
"Много медии за това не говорят. Смятам, че един премиер трябва да има друг вид поведение като цяло.", коментира Халваджиян. ФАКТИ не е сред медиите, които мълчаха.
Дремджиев попита госта си защо "Господарите" мигрираха в интернет?
"Това е процес отпреди 7-8 години, който започна. Да се задушават медииите по принцип. Да не се чува истината. В един момент миналата година по това време и ние станахме жертва на тази липса на свобода. Фактът, че политическата ситуацията в държавата не позволява свободни предавания, предавания като "Господарите", които казват винаги истината, помагат на хората... Това нещо по никакъв начин в момента не е удобно за тези, които управляват. Продължаваме да питаме от интернет. Ситуацията е такава, че има две телевизии големи, които могат да си позволят "Господарите" пазарно, но в този момент те политически не могат да си го позволят. Това е истината", бе отговорът на продуцента.
"Когато управляваш повече от 7-8 години в един момент започваш да забравяш определени ценности, правила и смяташ, че всичко това, което ти искаш да кажеш, трябва да излиза по определен начин. Задушиха доста медии, опитват се да направят същото и с малкото, които са останали. Надявам се да не успеят. Много се надявам новият собственик на БТВ Петр Келнер по никакъв начин да не се огъне в тази ситуация. Защото това е единствената надежда една голяма медия да остане свободна", добави той.
"Това е бъдещето. Младите хора са в интернет. В телевизията, за съжаление, все по-възрастните хора остават да гледат. Много млади хора са изоставили телевизията. Това е проблемът. Предпочитам да съм в телевизията, но след като политическата ситуация не го позволява ние нямаме избор."
По отношение на автоцензурата, Халваджиян каза: "Смятам, че процентното съотношение е 60/40. 60% е тоталният натиск върху медиите да не правят и да не казват определени неща и едни 40% ги е страх и затова се самоцензурират. Това е истината, за съжаление."
Бе засегната и темата за Слави Трифонов, с когото се смяташе, че фамилията Халваджиян не е в особено добри отношения, предвид и съдебните дела между двете страни. Бизнес отношенията обаче явно не подлежат на емоции.
"Слави Трифонов нямаше много избор. Задачата, с която се е захванал не е въобще лесна. И нашата задача не е лесна, защото да привлечеш, да създадеш един нов модел, който да функционира, който да привлече младите хора, това е един процес, който изисква време. Проблемът на Слави е, че това, което иска той да създаде от нулата изисква страшно много ресурс. Не знам дали той си дава сметка все още с какво се е захванал.
Поканиха ни (бел. ред. от телевизия "Седем осми"). Въпросът е, че предложението, което на този етап са ни направили, по никакъв начин не може да направи така че "Господарите" да започнат в тази телевизия. На този етап, казвам. Донякъде изиграха роля финансовите причини. Успех му пожелавам, защото смятам, че всички ние продуценти имаме нужда от нова медия, свободна. Нова медия, която да може да произвежда съдържание. Слави трябва да намери човек, който разбира от телевизия, за да може да им помогне."
Халваджиян зачекна темата за пийпълметричните агенции.
"Последните 4-5 години ние работим с две пийпълметрии. Следя много внимателно всички рейтинги. Смятам, че първата рейтинг-агенция, която се казва "ГАРБ"... Тя не беше много обективна, честно казано. "Нилсен" далеч, далеч по-точни и ясни данни даваха. В момента ситуацията много странно от два месеца се изравнява. Т.е. "ГАРБ" започнаха да дават почти същите резултати на "Нилсен". Има няколко варианта на обяснение. Може би определени хора искат да направят "ГАРБ", т.е. тази агенция, която лесно може да се манипулира, да стане основна на пазара. Стискам палци "Нилсън" да издържат и да се борят да останат на пазара. Всички имаме нужда от реални и обективни данни. Надявам се рекламодателите да започнат да разбират, че в интернет са основно младите хора, към които те трябва да се обърнат. Те продължават основните рекламни бюджети да ги вкарват в телевизиите. Светът се развива. Младите хора са в метрото, на телефона, не стоят да гледат телевизия. В интернет трябва да намерят начин да инвестират повече пари рекламодателите. Това е истината."