Автобусните и тежкотоварни превозвачи заплашиха с фалстарт на ТОЛ системата на 1 март. Фирмите не са закупили бордови устройства и отказват да плащат такси наем, което ще ги натовари с 15 млн. лв. годишно. Поискали са и отсрочка за въвеждането на системата. Регионалният министър Петя Аврамова отказва отлагане.
Под натиска на превозвачите държавата изключи цялата второкласна пътна мрежа на страната от обхвата на ТОЛ системата и така повечето пътища, по които се движат ТИР-овете, на практика остават безплатни.
Другата седмица ще бъде взето решение от АПИ относно искането на Столична община 151 км пътища да бъдат извадени от републиканската пътна мрежа и освободени от винетка. 8 млн. лв. годишно ще трябва да плаща Столичната община на АПИ за поддръжката им. Кметът на София Йорданка Фандъкова обаче, ги изчисли на 500 000. От общината ще очакват да продължи и държавното финансиране за тези пътища. За градския транспорт за една година за ТОЛ системата плащането ще излиза още около 255 000 лв.