Цинично е към настоящия момент да се вдига цената на водата, при положение, че няма да се повиши качеството, а общите загуби продължават. Това заяви омбудсманът Диана Ковачева в студиото на БНТ във връзка с поскъпването на цената на водата в осем области.
Според нея покачването на цената на водата с нищо не допринася за хората, защото качеството на услугата не се повишава. Качеството на водата е доста ниско на много места, а цена и качества са два показателя, които не се срещат. На какво основание в Разград ще плащат по-скъпа вода, при положение, че намалява социалната поносимост, запита Ковачева. Тя призова КЕВР да не вдига цената на водата, при положение, че самите ВиК дружества не са направили необходимото, за да повиши качеството на водата.
Между 60-80% са загубите на вода, отчете Ковачева и настоя да се промени начинът на управление на ВиК дружествата.
По отношение на становището на ВАС, от което стана ясно, че решенията на КЕВР от пролетта на 2017 г., са незаконни, Ковачева посочи, че регулаторът трябва да спазва закона и когато взима решенията си, да преценява правилно. 4 години по-късно настъпва един смут какво правим и възстановят ли се тези пари, акцентира Ковачева, според която е много по-важно какви решения ще вземе КЕВР.
В институцията на омбудсмана има много жалби, особено в пандемията, свързани с цените на тока и парното. Темата за вечния длъжник е много сериозна и смятам, че е крайно време да се приеме Законът за личния фалит, за да се реши проблемът, настоя Ковачева.
Тя посочи, че хората са бедни в момента, заради пандемията и всяко едно запориране на сметка се оказва фатално в живота на човек, особено тежко за възрастните хора. Добре е, ако човек може да плати това, което дължи, но хората не плащат в повечето случаи, защото нямат пари заради пандемията, остават без работа и нямат средства. В тези условия трябва с повишено внимание да се решават проблемите, настоя Диана Ковачева.