Отидете към основна версия

1 744 13

КЗК разреши сделката за "Нова Броудкастинг груп"

  • нова броудкастинг груп-
  • кзк

Сделката не би била решаващ фактор и за рекламния бизнес на медиите

Снимка: Архив

Комисията за защита на конкуренцията разреши "Юнайтед медия" да придобие "Нова Броудкастинг груп".

С Решение № 37/14.01.2021 г. тя позволява на "Юнайтед Медия" С.а.р.л., Люксембург да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху "Файненшъл Маркетплейс" АД, "Грабо Медия" АД и "Атика Ева" АД. Компанията е собственик и на телекомуникационния оператор "Виваком".

Според комисията сделката не води до хоризонтално припокриване между дейностите на участниците в планираната сделка.

Засегнатите предприятия оперират на различни нива от веригата за предоставяне на аудиовизуални услуги и на някои телекомуникационни пазари, пише в решението на КЗК. Според комисията сделката ще окаже въздействие върху следните вертикално свързани пазари на територията на България:

- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на едро и на дребно;

- пазарите на телевизионна, интернет и радио реклама (свързани с дейностите на "Нова" при продажба на рекламно пространство) и

- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на дребно, предоставяне на мобилни телекомуникационни услуги на дребно и на достъп до интернет (свързани с дейностите на БТК).

Въз основа на извършения анализ КЗК приема, че обединената група няма да има нито способност, нито стимул за ограничаване на достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари. Налице са алтернативни телевизионни и платформени оператори, които са в състояние да оказват ефективен конкурентен натиск. Предприемането на подобно поведение би имало възможни неблагоприятни последици, като загуба на ключово телевизионно съдържание и на значителни приходи, смятат от комисията.

Сделката не би била решаващ фактор и за рекламния бизнес на медиите според КЗК.

По отношение предоставянето на рекламно пространство в медиите, притежавани от "Нова", на придобиващата контрол група в качеството на рекламодател, КЗК установява, че телекомуникационният сектор не е сред водещите рекламодатели в телевизия, интернет и радио и не би могъл да се приеме като решаващ фактор за цялостния рекламен бизнес на медиите, пише още в решението на комисията.

Затова КЗК приема, че концентрацията следва да бъде безусловно разрешена по реда на чл. 26, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове