Шефът на „Автомагистрали“ Стоян Беличев е допуснал грешки, докато е управлявал търговското дружество и прецених, че можем да се разделим по един цивилизован начин. Това заяви в „Лице в лице“ по бТВ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова.
Вчера двамата влязоха в задочен спор през медиите – Комитова нареди на банките да спрат разплащания на „Автомагистрали“, а Беличев заяви, че няма да напусне повереното му дружество, докато не бъде вписан новият управителен съвет. Последва среща, на която бяха обсъдени въпроси относно дейността на дружеството и смяната на ръководството му.
Комитова посочи, че са се разбрали да се разделят по „цивилизован начин“ – без обиди, защото Беличев е инженер, който си разбира от работата, но е допуснал грешки и се налага да бъде отстранен от „Автомагистрали“. Разбрали са се той да напусне, след като новото ръководство бъде вписано в Агенцията по вписванията.
Тя обясни, че тя е предприела действия, след като ресорното министерство е направило съответните проверки, а Сметната палата е излязла с доклад по темата. По думите ѝ са извършвани авансови плащания в големи размери и то на определени фирми.
„Смятаме, че така е поет голям инвестиционен риск за парите, които се раздава, става въпрос за близо 2 млрд. лв. – около 1,5 млрд. лв. за пътища и към 300 млн. лв. за магистрали. Без обществени поръчки, без разрешения за строеж“, каза Комитова.
Комитова беше категорична, че държавата има нужда от компания като „Автомагистрали“, но въпросът е как ще се управлява дружеството. Тя уточни, че авансово раздадените пари са по сключени договори и ако в упоменатия в контракта срок, ако не се изпълнят поетите ангажименти – сумите ще трябва да се възстановят.
Регионалният министър коментира и качеството на пътното строителство у нас. Според нея не може ремонтите на всички трасета да се сложат под общ знаменател. Тя добави, че МРРБ предприема мерки за подобряване на качеството.
„Още при започването на някакъв проект – задължително да се случва с обществени поръчки. За път Х правим обществена поръчка за проектиране, в която излизат количествените сметки, правим втора поръчка за надзор в бъдещето строителство и трета за строителство. Когато дойде време строителните фирми да се състезават – всички вземат количествената сметка от проекта и при едни и същи условия се състезават и печелят строителството“, обясни тя и допълни, че строителството трябва да започва след издаване на разрешително за строеж.
По отношение на АМ „Хемус“, тя отхвърли твърденията, че спира строежа на пътното съоръжение. Комитова коментира и казуса със строежа на небостъргача „Златен век“. Тя обясни, че в момента ведомството се консултира с над 10 юристи по случая. Комитова се ангажира до края на мандата ѝ да има становище по казуса.