Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев поиска новото туристическо лого на България да бъде преработено. Това заяви самият той след откриването на туристическа борса „Ваканция и СПА експо“ днес, като уточни, че фирмата изпълнител трябва да направи това за своя сметка, докато емблемата не бъде харесана и еднозначно приета от обществото. За изпълнение на задачата не е поставен определен срок.
Делян Добрев изтъкна, че е отправил такова искане още преди 10 дни. „Ние на този етап преценяваме, че изпълнението не е добро – каза той. - Трябва да бъде преработено до момента, в който не ни хареса на всички.
Ако не ни хареса логото и ако има професионални среди, които смятат, че то не е достойно да ни представлява, просто няма да го ползваме и ще си търсим интересите от компанията, която го изработва”.
Ако този продукт не бъде направен във вид, който да бъде приемлив за цялото общество и то да се гордее с него, ще бъде търсен начин да се коригира сумата, платена за него, подчерта Добрев.
Консорциумът "Обединение за бранд България", който миналото лято спечели обществената поръчка за изработване на логото, сега ще трябва да се консултира с всички, изразили неодобрение към него, заяви министърът. След съответните разговори фирмата трябва да представи нова визия за емблемата.
По този повод Анелия Генова, директор „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕТ, обясни, че заради поправките реализирането на стратегията за бранда е временно спряно, в резултат на което България няма да може да представи новата визия на туристическия продукт на предстоящо международно изложение в Берлин.
Проектът за ново туристическо лого на България срещна сериозни критики от експерти и граждани. То не се хареса и на културния министър Вежди Рашидов, който заяви, че „граничи с кича” и той като художник не може да го подкрепи, дори го оприличи на шарени бонбони или панагюрски яйца със салата. Освен това в бъдещия ни туристически символ бе открита и изумителна прилика с аналогичното лого на Киргизстан. Спорове и недоумение предизвика и високата цена на проекта – 1 348 000 лева.