Вече шести ден корабът "Вера Су" е заседнал до скалите на Камен бряг с целия си товар на борда. По този повод бившият депутат и еколог Борислав Санодов отиде на място, за да се запознае със случия. Във фейсбук той информира, че ако до утре 26 септември собственикът на кораба не предприеме нужните действия, държавата ще се намеси и ще стартира спасителен плано. Ето какво написа Сандов, публикуваме текста без редакторска намеса.
"Най-добре е да взривим рифа, за да изтеглим кораба" - тези думи изрече днес пред мен и свидетели зам.областния управител на Добрич Здравко Здравков (БСП). Бях втрещен от казаното. Попитах го дали знае колко взривоопасни са азотните торове, натоварени на кораба. Дали този човек е гледал какво се случи в Бейрут наскоро от взрив на такива торове на пристанището? Осъзнавайки какво е нивото на управлението на институции на местно ниво, говорих с множество експерти, а впоследствие с Министъра на околната среда и водите и с Премиера.
Обяснил съм всички рискове и защо е важно да се сформира кризисен щаб и да се действа спешно. Стефан Янев бе наясно с две от алтернативите за бързо разтоварване на товара и горивото, като аз предложих още две. Като цяло е невъзможно да влезе голям кораб и корабен кран до мястото, защото е в плитчините и има рифове. Затова алтернативите са: разтоварване на малки лодки и баржи; разтоварване към сушата (около 60 м.) чрез въжена линия; разтоварване чрез хеликоптер; и класическо разтоварване в дълбоки води, след като в корабът са раздути въздушни възглавници и е издърпан с влекач. Премиерът ме увери, че ако до утре собственикът на кораба не е предприел нужните действия, държавата ще се намеси и ще стартира някой от спасителните планове.
2 509 864 българи заявиха на Референдума от 2016 г., че депутатите трябва да се избират на мажоритарни избори в два тура, но политическия елит и неговите кукловоди не позволяват това да се случи, а в техните медии темата е табу.