Отидете към основна версия

4 939 10

Разкриха причината за засядането на "Вера Су"

  • вера су-
  • заседнал кораб-
  • камен бряг

Корабът "Вера Су" заседна край бреговете на Камен бряг в 04:15 часа на 20 септември миналата година

Снимка: БГНЕС

Главната причина за засядането на кораба "Вера Су" край Камен бряг е заспиването на вахтения в нощта на инцидента. Това е заключението на експертите от Националния борд за разследване на произшествия в транспорта към Министерския съвет.

Изводите в доклада им не може да се ползват за търсене на наказателна отговорност, а само за предотвратяване на подобни инциденти.

Корабът "Вера Су" заседна край бреговете на Камен бряг в 04:15 часа на 20 септември миналата година. Повече от два часа плавателният съд се е носил към скалистия бряг, без да са предприети действия за промяна на курса му.

"На кораба е нямало вахта, която да управлява кораба и да му промени курса, когато направихме опити да им привлечем вниманието", обясни к.д.п. Милен Тодоров, директор на СПД “Ръководство на корабния трафик - Черно море”.

В нощта на инцидента, на кораба не е осигурен втори човек на вахта. Това е грубо нарушение на международните конвенции, според разследващите. Вина носи капитанът на „Вера Су“.

"Изискването за вахта е през цялото време на прехода да има както вахтен офицер, така и наблюдател. Това е разписано в системата за безопасност на кораба. Но по решение на капитана, наблюдателите са освободени от тази вахта и са пренасочени за работа през светлата част на денонощието", заяви Георги Денев, зам.-председател на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

По време на плаването не е била включена и Системата за контрол на вахтения на мостика.

"На корабите тази система трябва да работи постоянно. Така че, ако вахтеният по някаква причина или заспи, или припадне на мостика и остане сам и няма кой да управлява, да се вдигне аларма, да се вземат някакви мерки. Това е често срещан случай. Много капитани не обичат включването на тази аларма, защото се вдига шум, създава се тревога по кораба", каза Георги Денев.

Разследващите са установили също, че не са спазени времената за почивка, което е довело до преумора на екипажа. Заради инцидента, турският капитан Хайдар Ергюн получи тригодишна условна присъда. Дежурният на вахта също беше привлечен като обвиняем. Съдебното дело срещу него продължава и все още няма влязва в сила присъда.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 13 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове