От "Български пощи" не могат да гарантират, че новият период за изплащане на пенсиите, който започва на 9 май, ще стартира безпроблемно, съобщи БНР. Не може да бъде посочен и срок, в който ще възстановят всички свои услуги след хакерската атака срещу дружеството отпреди две седмици. Главният изпълнителен директор Деян Дънешки коментира, че системата за плащане на дружеството е възстановена почти на 100 процента, което ще позволи съвсем скоро по-голямата част от услугите на пощите да бъдат възстановени, :
"От днес се възстановяват по инкасови сметки на Енерго-про. Всички, които очакват пратки от чужбина могат да ги получават. Единствено тези, за които се изисква плащане, няма да бъдат възможни за използване. Данъчни декларации в момента могат да бъдат подавани в пощенските станции с тая разлика, че плащането трябва предварително да бъде направено по банков път. Единствено физическите лица са най-ощетени, тъй като те изпращат пратки, плащайки в брой на касата и, когато системите не работят, не могат да го извършват. Съвсем скоро ще възстановим и системата, в която клиентите ще могат да получават пратки".
Деян Дънешки отхвърли твърденията, че зад кибер атаката срещу дружеството стоят работещи в пощите и по този начин те подпомагат конкуренти на пощите в частния сектор:
"Категорично заявявам, че подобно нещо не се извършва. Това е вероятно фантазия на някой. Нямам никакво предположение, не допускам някои от нашите клиенти да предизвиква атака с цел да се облагодетелства на наш гръб. Не може да се каже, атаката откъде идва, дали от България, дали е от чужбина."