Отидете към основна версия

1 423 28

Варна може да се превърне в логистичен хъб за блокираните товари на Украйна

  • пристанище варна-
  • петър сеферов-
  • николай стефанов

Координаторът на ПП за варненска област се надява, макар и много закъсняло ръководството на „Пристанище Варна“ да се подготви и да се възползва по възможно най-добрия начин от предоставилата ни се в момента възможност

Снимка: БГНЕС

Днес на проведената пресконференция на ПП „Продължаваме Промяната“ в морската столица бяха разгледани редица регионални и национални въпроси. Беше засегната темата за товарите, предназначени за и от Украйна и превръщането на Варна в логистичен хъб.

Според изпълнителният директор на "Пристанище Варна" Петър Сеферов още е трудно да се отчете, дали действително товари от блокираните в момента украински пристанища, са насочени към морската ни столица. Според него е твърде рано за пренасочване на големи потоци.

"При нас нещата стават по-бавно. Реалната картина ще стане ясна в края на май".

Не такова е мнението обаче на Николай Стефанов - координатор на ПП "Продължаваме Промяната" за варненска област. Според него в момента Констанца е задръстена и няма капацитет за повече товари, в пристанищата по Дунав се чака със седмици, следователно най-естественото и близко продължение на товаропотока е Варна.

В подкрепа на тезата на Николай Стефанов бяха и обявените стъпки за сътрудничество от премиера Петков и президента на Украйна Зеленски след тяхната среща на 28 април в Киев.

Координаторът на ПП за варненска област се надява, макар и много закъсняло ръководството на „Пристанище Варна“ да се подготви и да се възползва по възможно най-добрия начин от предоставилата ни се в момента възможност. Идеята за превръщане на съществуващите складове в магазини и музеи е в разрез с развитието на пристанищните дейности. Според Николай Стефанов има недостиг на складови и тилови пространства и претоварна техника.

Досегашният изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ Петър Сеферов е на този пост от седем години и отново се е кандидатирал за него. Николай Стефанов смята, че въпрос от обществена важност е, как той е развил дейността на предприятието през годините и защо в сравнение с „Пристанище Бургас“ изоставаме по отношение на налични силози, инфраструктура, складове бази, а товарните норми са в пъти по-ниски.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове