"Подготвяме се ударно за 15 септември. По-малко от месец остава до началото на учебната година и използваме тези седмици, когато има по-малко хора в града, за да подобрим пътната безопасност. Общо на 15 места в София полагаме тази иновативна настилка. Освен че е червена, тя е с по-добро сцепление - много се подобрява спирачният път, така че да може в по-лошо време автомобилите да спрат по-бързо, за да гарантираме безопасност на пешеходците. Това заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, цитиран от Нова телевизия.
“Тези нови маркировки са поредната мярка, една европейска практика, препоръчана от експерти”, добави Георгиев и уточни, че дебелината на покритието е около 0,5 см, в червен цвят е, за да повиши вниманието на шофьорите.
По отношение на това къде ще бъде поставена настилката, председателят на СОС уточни: "15 обекта в близост до училища, детски градини, и то на конфликтни точки, на които не можем да поставим по закон повдигнати пешеходни пътеки. Идеята е да гарантираме безопасността на хората, изолирайки се от факта, че идват избори, защото проблемът с пътната безопасност е много сериозен”, каза още Георгиев.
Иновативната настилка е с по-добро сцепление, така че, особено в лошо време, автомобилите да успеят да спрат по-бързо", обясни Георгиев при полагането на покритието на бул. "Васил Левски" при Софийската математическа гимназия.
Специалната настилка повишава около пет пъти сцеплението с автомобилните гуми и скъсява спирачния път поне два пъти. Целта на сигналния червен цвят е също да подсеща шофьорите, че има пешеходна пътека.
Покритието е с дебелина 0.5 см. и е релефно, за да подпомогне допълнително спирачния път.
Предвижда се подобна защита да се сложи и на две пътеки по ул. "Николай Коперник". До началото на учебната година ще има на още места, които тепърва ще се избират.
Червената настилка вече е тествана на бул. "Александър Стамболийски", при пешеходната пътека с ул. "Осогово" и досега там няма сериозни инциденти с пешеходци, въпреки натоварения трафик.