Днес стартира кампанията за евроизборите. Политологът Стойчо Стойчев коментира по БНР, че в следващия един месец водещи ще са националните проблеми, а не толкова европейските:
“Избирателите ще наказват управляващите там, където не са доволни от тях или пък ще ги подкрепят, ако са току-що избрани и имат все още кредит на доверие. Избирателите се интересуват от неща, които са по-близо до тях. Така че националните проблеми са много по-осезаеми от това, което се случва в Европа, въпреки че голяма част от законодателството се решава на европейско равнище и после се трансформира в национално.”
Политологът очаква по време на кампанията да се появят доста пикантни скандали:
“Част от водещите актьори в момента по традиция правят черна пиар кампания. Има част от колебаещите се, на които подобни пиар акции им влияят и обикновено ги отказват да отидат да гласуват. Ниската избирателна активност до голяма степен се дължи и на тази практика да се използват черни пиар трикове в кампанията.”
Според Стойчо Стойчев кампанията едва ли ще успее да мобилизира голяма избирателна активност. Сред кандидатите няма нещо уникално, ново, непознато, харизматично, което да генерира някаква активност, каза Стойчев и добави, че не вижда някакво голямо разместване в конфигурацията, която текущите проучвания на социолозите показват.
За първи път ние имаме активно работеща преференция и е любопитно да се види какво ще стане. Досега съществуващата възможност за преференция беше по-скоро фиктивна, каза още Стойчо Стойчев.
Той е на мнение, че медиите започват да стават все по-субективни и да изразяват пристрастия към някоя от политическите сили, участващи в изборите:
"Смятам, че отново медиите ще вземат страна. Може би е крайно време да има някаква регулация и ясно да се изразява пристрастността на една медия към определена политика или партия, за да е ясно на избирателите, че това, което им се поднася, не е обективна информация, а понякога пристрастна позиция. Това не е вредно. Това е практика, която съществува в други страни."