Отидете към основна версия

2 190 0

България отиде на 60-то място по наем на магазини

  • магазин-
  • търговска улица-
  • витоша
Снимка: М. Богданова ©

За българския пазар наемите на магазини на главни търговски улици, като например бул. „Витоша”, са много високи. В сравнение с 330 дестинации в 26 държави обаче, сме на доста задна позиция – 60-та. Това е с едно място по-надолу в класацията в сравнение с миналата година, отчитат от международната компания за недвижими имоти Cushman & Wakefield. Страната ни можеше да е с две позиции по-нагоре, ако в тазгодишното издание не бяха включени столиците на Катар и Сърбия, съответно Доха и Белград.

С 10% са се повишили наемните нива на търговски обекти по бул. „Витоша” отчитат от Cushman & Wakefield. Към момента те са 44 EUR/кв.м, което е поставя страната ни на трето място по най-евтината европейска дестинация. Пред България са само Скопие и Талин, където наемите са съответно, 40 EUR/кв.м и 30 EUR/кв.м.

„Наемите започнаха да растат тази година за първи път от десетилетие. Интересът към главните търговски улици се възвръща, тъй като те все още имат няколко ключови привлекателни характеристики за търговците – ограничено предлагане на площи и съответно ниска конкуренция в съчетание със стабилен трафик. Това позволява на много от тях да останат печеливши дори при по-високи номинални наеми и по-неблагоприятни търговски условия в сравнение с новопостроен търговски център“, казва Росен Генев, партньор и мениджър „Търговски площи“ във Forton.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини