За българския пазар наемите на магазини на главни търговски улици, като например бул. „Витоша”, са много високи. В сравнение с 330 дестинации в 26 държави обаче, сме на доста задна позиция – 60-та. Това е с едно място по-надолу в класацията в сравнение с миналата година, отчитат от международната компания за недвижими имоти Cushman & Wakefield. Страната ни можеше да е с две позиции по-нагоре, ако в тазгодишното издание не бяха включени столиците на Катар и Сърбия, съответно Доха и Белград.
С 10% са се повишили наемните нива на търговски обекти по бул. „Витоша” отчитат от Cushman & Wakefield. Към момента те са 44 EUR/кв.м, което е поставя страната ни на трето място по най-евтината европейска дестинация. Пред България са само Скопие и Талин, където наемите са съответно, 40 EUR/кв.м и 30 EUR/кв.м.
„Наемите започнаха да растат тази година за първи път от десетилетие. Интересът към главните търговски улици се възвръща, тъй като те все още имат няколко ключови привлекателни характеристики за търговците – ограничено предлагане на площи и съответно ниска конкуренция в съчетание със стабилен трафик. Това позволява на много от тях да останат печеливши дори при по-високи номинални наеми и по-неблагоприятни търговски условия в сравнение с новопостроен търговски център“, казва Росен Генев, партньор и мениджър „Търговски площи“ във Forton.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА