Отидете към основна версия

526 0

Хотелите празни в разгара на лятото

  • които-
  • туроператори-
  • хотели-
  • цените-
  • практика-
  • между

Спад между 15 и 20% отчитат хотелиери по нашето Черноморие, като хотелите от трета линия и навътре в сушата са на практика празни. В Слънчев бряг спадът е около 15%, като цените са между 40 и 110 лв. на вечер на легло. Това казаха пред "Монитор" запознати от бранша. Хората, които предлагат квартири, почти се надбягват пред пристигащите влакове и автобуси и свалят цените дори под себестойност в мизерните квартири. В Несебър обаче офертите не мърдат и затова и гостите са по-малко.

Оживление се регистрира през почивните дни, когато хора както от страната, така и от Румъния нахлуват наведнъж. Повечето от тях обаче си носят и храната. Почиващите отсядат предимно на all inclusive и на практика не харчат допълнителни средства освен за по една-две бири на ден и евентуално за сладолед.

Някои туроператори отбелязват стабилен ръст в броя на пристигащите туристи, които предпочитат висококатегорийни хотели на по-ниски цени, но те също плащат по-малко спрямо предходните години и на практика приходите продължават да са по-ниски в сравнение с предишни периоди.

Свитите до максимум разходи на хотелиерите не позволяват предлагането на качествено обслужване. Логиката на пазара е напълно нарушена, коментират туроператори. Хотели, които години наред са се продавали успешно, в момента едва оцеляват, а в същото време туристите лично си откриват нови места, нови хотели и там е пълно непрекъснато.

Скандали избухнаха в последните дни между туроператори и хотелски комплекси по морето, когато се оказа, че на туристите, които купуват на място, се дава цена 50% по-ниска от тази на туроператорите. Така туристи, закупили пакети през туристическите агенции, започнали да си мерят цените с други гости на съответните комплекси и поискали да им бъдат върнати парите. Засега въпросът остава неразрешен.

В презастроените курорти продължава да виси въпросът с инфраструктурата, местата за паркиране, липсата на душове след края на пясъчната ивица, както и на кошчета за боклук.

В същото време германският "Шпигел" излезе със заглавие "България - евтина бетонна дестинация за безпаметни алкохолни забавления". В текста се казва, че младите германци веднага след завършване на училище се отправят към страната ни, която не предлага добри условия за летен отдих заради презастрояването, но пиенето е изключително евтино. Местните поощряват падането на всички задръжки, а тъй като обзавеждането на хотелите, в които ги настаняват, е от най-евтиното, то лесно се заменя, завършват от "Шпигел".

С 50% отстъпки през седмицата и специални уикенд пакети планинските курорти станаха по-привлекателни особено в големите горещини. Всеки хотел с басейн е отбелязал ръст средно с около 30% в дните с най-високи температури.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини