Добрите финансови резултати на шведската верига за мебели IKEA е причината компанията да започне да обмисля разрастване на мрежата си от магазини в България. До момента тя има един магазин в София и по един център за поръчки във Варна и Бургас.
IKEA е отчела ръст от 11% за изминалата каталожна година, като продажбите са надхвърлили 103 млн. лв. Анкета сред клиентите показва, че 83% от тях са доволни от шведската верига. „Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година. От една страна, ръстът означава, че наистина се представяме добре, но, от друга страна, виждаме потенциал за развитие при останалите 17% от посетителите", казва Никос Ифантидис управител за България.
Именно доброто развитие на компанията е причина тя да се оглежда за покупка на терени в Пловдив и Стара Загора, където да открие центрове за поръчки, а е възможно и отварянето на нов голям магазин. Според Ифантидис мебелната търговия се развива по-добре у нас, в сравнение със съседна Гърция.
IKEA е на българския пазар от есента на 2011 г. Тя влезе у нас на принципа на франчайза чрез компанията House Market, която е част от гръцката група Fourlis. За шестте години на българския пазар тя има над 13 милиона посетители.