Какво да се направи, когато държавни субсидии не достигат за поддържане на музеите и архитектурните паметници на културата? Отговорът даде френското правителство: може да превърнете фасадите на музеите в рекламни пана, на които големи компании да презентират своите продукти и услуги. Приходите от тях ще отиват именно за поддържане на музеите.
Най-яркия пример за това е Лувъра. Той е сред най-посещаваните музей в света. За 2011 г. са го посетили 10% повече туристи в сравнение с предходната година.
Причината да се стигне до подобна мярка е, че по време на криза правителството не може да покрие всички разходи на музеите. В един от известните музеи вече има пано, на което тенисистът Андреа Агаси рекламира часовник от престижната марка Longines.
Подобна съдба има и музея д'Орсе. Освен рекламни пана на фасадата, такива ще могат да се поставят и вътре. Никой не се възмущава, когато в Лувъра се появи реклама на Макдоналдс, а в д'Орсе – магазин за луксозна козметика и парфюмерия.