Отидете към основна версия

21 199 13

Моден гигант затваря 200 магазина

  • магазин-
  • марка-
  • германия-
  • фалит-
  • gerry weber

Gerry Weber започна процедура по несъстоятелност

Снимка: Shutterstock

Базираният в Германия моден бранд Gerry Weber е поискал започване процедура по несъстоятелност. Съдът е одобрил молбата. Процедурата важи единствено за компанията майка Gerry Weber International AG, в която работят 580 служители, и не включва дъщерните дружества. Основната причина за искането за несъстоятелност е, че компанията не успя да договори сделка с кредиторите. Дружеството обаче увери, че разполага с достатъчно средства, за да продължи да работи до 2020 г.

Част от преструктурирането на Gerry Weber включи съкращаване на над 200 служители и определи кои 200 магазина от веригата да бъдат закрити. Загубите за 2018 г. преди данъчно облагане ще надвишат 192 млн. EUR. Основната причина за това е понижената производителност на облекла, а тя, от своя страна, се дължи на факта, че голяма част от потребителите се пренасочиха към онлайн покупки. Друг фактор е нарастване на конкуренцията от брандове като Н&M и Inditex. Не на последно място влияние оказват и модните тенденции. През 80-те години на миналия век, когато акцентът беше върху „вечните” модели Gerry Weber беше на върха. Днес обаче печеливши са онези компании, които следват по-гъвкавите модни тенденции.

„Досадно е, че и аз направих грешки в тази каша. Една от най-големите беше изграждането на нов логистичен център, който влезе в експлоатация през 2015 г. Халето беше твърде голямо и твърде скъпо. Това беше проблемът, с който се сблъскахме“, казва 77-годишният основател на компанията Герхард Вебер. До банкрут е довела и стратегията за разширяване на ръководената до 2015 г. от него компания. „Работата на живота ми все още не е приключила. Вярвам, че сме на път да спасим бранда”, допълва той.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини